Ett avslappnat farväl.

14kommentarer


Det är med inte alltför många tårar
jag tar farväl nu.

I tio år gav jag staden en chans.
Men göteborg kom aldrig riktigt igång.
Trög, trögre och mest trög?

Så jag har packat mitt pick och pack nu
för att ge mig ut på nya äventyr.

Dom sex första åren var bortkastad tid
(minus min lilla låtsasfulla kamrat jonna blixten)
med kir, vitt puder och idioter.
Jag hade en "bästa" kompis som hade
begåvats med havregrynsgröt till hjärna
och ett så fult inre att hitler bleknar.
Konstigt val?
Jo, men jag var femton och lite lost.
Man får vara det, det hör till.

Nu är jag arton eller hur det nu var och
bitarna har hamnat på plats.
Det vackraste pusslet i världen,
kan man verkligen säga.

Det är inte mycket jag kommer sakna,
det ska vara dom nära och kära då.
Ni är inte många, men ni är fantastiskt bra.

Bilen rullar innan det blir tisdag.
Bilen som är fylld med halva mitt liv,
andra halvan står i svarta sopsäckar
på Marconigatan.
Det fick liksom inte plats.
Men nu har jag rum för nytt.

Du kanske är välkommen att fylla upp?

Tacklista:
Jag vill tacka mamma för att du har
lurat i mig att jag är bäst.
Det är en bra känsla!

Jag vill tacka pappa för att du...
...nä, jag bara skoja.
Jag har ju ingen.

Jag vill tacka gud för att du
inte finns, vilket har gjort mig
så himla stark, fin och sjävständig.

Sen vill jag tacka alla som jag älskar (tack kim).
Jag nämner såklart inga namn (kim),
då glöms bara en och så ska den
hålla på och sura och skicka otrevliga sms.
Typiskt!

Hatlista:
Kaninen.
Du bara förstör och håller på.
Förresten luktar ditt kiss jävligt äckligt,
du borde kolla upp det.

Men torka tårarna nu, hjärtegullor.
För bloggen lever vidare,
den kommer bara sakta men
säkert börja tala ett annat språk.

Jag älskar dig!
Ciao!

"Bryt upp, bryt upp!
Den stora dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr."






14 kommentarer

jonna 4-ever

31 Aug 2009 22:17

kir och vitt puder var ju bästa tiden! iaf med dig och mig!

jag ska låtsas att jag också flyttar till oslo imorgn när vi drar :*

Charlie

31 Aug 2009 22:29

Nu gråter jag lite. Läste ditt brev på bottne innan och grät lite då med, men inte så mycket. Mer nu. Om ett år är det du och jag mot Stockholm. Yes box. Lycka till i Norge hjärtat. Snart ses vi igen ditt djävla as att flytta till Oslo fan va sur jag är egentligen varför hålla på och låtsas nånting Kim din feta kossa att lämna mig ensam i eländet och förnedringen! Jaja. Ha det så jävla kul i Oslo.

Rikard

31 Aug 2009 22:41

Hoppas du får det underbart Kim :) Även om vi inte hängt med varandra på länge, så kommer jag alltid blicka tillbaks på tiden som vi spenderade med varandra med glädje.

<3



Kommer hålla mig uppdaterad på din blogg :)

kim

31 Aug 2009 22:48

Jonna Blixten: Våran tid i Vasa var fet, men framtiden ser fetare ut.



kim

31 Aug 2009 22:49

Charlie: Jag tycker om dig mer än chips. Jag älskar chips. Förresten tycker jag att du ser ut som en fet gris.

kim

31 Aug 2009 22:53

Rikard: Fina ord, från fina killen. Vi ägde högstadiet och jag antar att du var kär i mig. Jag hoppas att våra vägar möts igen, då blir det öl. Bloggen hälsar att den vill att du ser och bekräftar den ofta och mycket. Kåt blogg.

nilla

31 Aug 2009 22:53

åh! det grämer mig verkligen att det sket sig med vår sista date =(



kommer sakna dig!!



puss

Emma

31 Aug 2009 23:52

yeah! fan vikket äventyr! hare grejt!

Ricard med bara C

01 Sep 2009 00:27

Lycka till! :)

Lisette

01 Sep 2009 02:24

Wellcome babe!

Det kommer å bli så bra!

Jag tar hand om dig ;)

VELKOMMEN lilla gumman

01 Sep 2009 13:44

til Norge :-)

No blir alt så bra så, å tante kommer å hilser på vettu. Bare fortell meg hvor jeg finner deg i Tigerstaden ( du vet d kalles d?? )

Nå prøver jeg ikke å skrive svensk engang, for no ska lille vennen lære NORSK :-)

Gi lyd ifra dæ da, så vet jeg at du har d bra i det fremmede landet :-)

Å du kan godt ta deg en helgetur du å, går både buss,tog og fly som ikke koster sååå masse kroner.



Lykke te Kimmen

äddla

01 Sep 2009 14:44

Jag väntar fortfarande på att Gbg ska komma igång. Gör det inte det snart så drar jag tusanimej också till Norge!

Hoppas flytten gick bra, synd att vi inte hann ses innan. Men S och jag kommer ju snart, då blir det livat, en och en halv finne är inte att leka med!!

Fröken Eko

02 Sep 2009 08:36

Bara dn inte börjar prata så konstigt språk att vi inte förstår nåt!

Tycker f.ö. lite synd om kaninen, fast dens kiss säkert luktar pyton.



Ha det så bra i Oslo!



/F

Din träningskompis

02 Sep 2009 16:46

Jag läste din sida till sist.

Saknade dig på träningen idag.

Kommentera

Publiceras ej