Stockholm vs. Göteborg.

3kommentarer


Vart har jag hamnat?
Välkommen till  Göteborg.
Sveriges största gruppboende.
Gubbarna luktar fisk och tanterna har mjäll?
Lägg till en sjömanskostym på det.

Lillebrorskomplexet är stämplat
äver hela staden och det luktar illa,
riktigt illa.

Framsida?
Sveriges framsida?
Vamenaru?
Fiskekyrkan, västkusten och hav?
Tankarna dras mer mot framstjärt.
Sveriges framstjärt.
Jag vill inte bo i ett sköte.

När göteborgarna ska ut
på en liten trevlig dagstur.
Då åker dom till Ullared.

Men semester då?
Ja, Ullared?
Fast då lyxar man till det och 
bokar stuga som ligger
i anknytning till affären!!
Man får ju ta med sig sin hund!

-Jag hatar Stockholm!!
Hör man i varenda litet hörn.
Har du varit där? undrar jag.
Man har inte.
Bensinen i husbilen räcker
inte dit.

Oj, nu ligger jag risigt till.
Spännande.

Jag ska hem igen.
Det var på tiden.

"Stockholm i mitt hjärta"
som rara Lasse sjöng.



hjälp.

3 kommentarer

Bibbi

14 Apr 2009 13:15

Ska hälsa på barn och barnbarn. Har du funderat på att flytta "hem" igen så du slipper bo i det som du uttrycker "eländigt"?



Kram Bibbi

peter

14 Apr 2009 15:02

mmm aaaa detta va inte så bra! ;)

peter

14 Apr 2009 16:56

skrattar inte, fick ont i magen när du säger så om våran fiiiiina stad :D

Kommentera

Publiceras ej