Gravid, rökning och toktant!

3kommentarer

Jag är inte gravid?

Tanten i morse trodde det
och skällde som en galen hund.

Det regnade ute och jag hade
väskan under min röda jacka.

Jag var så hemskt trött efter
nattens jobb med en härlig Ulf.
Hemskt trött!
Så skällnadet fick mig att piggna till.
Bra grej.

Anledningen till att hon var helt tokig...?
JO, jag rökte.
Man får inte!
Inte om man har en bebis.
Men jag har inte!

Hon stod och gestikulerade.
Det var väldigt kul.
Det var en spansktalande tant.
Så allt hon sa, visade hon samtidigt
med kroppen.
"Dött spädbarn"...den såg kul ut.
Tänk er en tokig spansk tant som
står och spelar ett dött spädbarn en tidig morgon,
samtidigt som hon skriker fula spanska ord.
Humor.
Men jag höll mig för skratt och såg oförstående ut.

Då kom det en tjej förbi.

Har det hänt något? frågade hon rart.

Nej,
sa jag och fortsatte kolla på spanjorskan
som nu såg ut att explodera vilken sekund som helst.

Hon tror att jag är gravid och röker
, förklarade jag och log.

Men man ser ju lite av väskan
? sa tjejen och började skratta.

Då började jag med.
Tanten också.
Varför skrattar tanten?
Ingen som vet.

Så där stod vi och skrattade.
Det var ett mycket konstigt ögonblick.

Åh människor.
Tokar!
Jag älskar det.


3 kommentarer

MacGyver

21 Apr 2009 17:36

Hi Kim! Did you get any mail today?



Best, Richard Dean Anderson

Bibbi

21 Apr 2009 19:33

Men gissa.... fast det känns som rena rama landet med fågelsång och massa skog.



Kanske ska ha väskan nån annanstans nästa gång, haha... eller varför då. Du fick ju en kontakt =)



Kram Bibbi

kimpa

22 Apr 2009 00:01

Macgyver: Thank you. Im the happiest girl in the world now!

Kommentera

Publiceras ej