Kolikbarnsföräldrar.

0kommentarer



Jag har fått en bebis som inte
bara är söt som socker,
utan en liten snäll glad prick också.

Låter man honom bara vakna sin takt,
så har man en godisunge hela dagen.

Han somnar 21 och vaknar 09.
Inte vaknat och skrikit en enda natt.
Inte på hela 3 månader, 1 vecka och tre dagar.

Trots detta,
kan jag ibland bli så trött
på att ha en liten bebis som ständigt
vill ha min uppmärksamhet.

Jag är verkligen bortskämd.

Kolikbarnsföräldrar eller föräldrar till
sjuka barn är verkligen hjältar.
Alla som kämpar på, står ut
och inte ger vika för något.
Hjältar,

Jag borde nästan skämmas för
att jag ibland säger att det
faktiskt är jobbigt att ha en bebis.
Jag har det inte jobbigt,
inte ens lite.

Jag, Magnus och Tintin har det
så förbannat bra.

Jag ska aldrig mer klaga.
Typ.




Kommentera

Publiceras ej