Oljan tar aldrig slut?

5kommentarer


Ibland får man inkassera gåvor.
Då mår man som bäst.

OBS! Frågor om "plasthandskar" besvaras ej.
Annars är det bara att undra på!

"Hank Moody och morgan

Plasthandskar och galenskap

Jag prisar din kärlek

Och påminns om din vänskap

Dubbelsäng och en röd elefant

Hur du testade mina gränser konstant

Du är något unikt något extravagant

Bryta foten från en köksbänkskant

Endast cigg och nutrilett som proviant

Du är något unikt något extravagant

Jag ska aldrig säga nej till kurragömma igen

Jag glömmer aldrig kvällen med Nutellan troligen

Men du vet hur det är med minnet min vän

Andra avenyn och Sparkdräkt och lim i hårbotten

Tuggummi på sängen Guldpaljetter på örngotten

Tjuvröka i sängen ligga kvar hela dagen och skeda

Vad kan det vara mellan våra lägenheter

Typ 50 meter eller mindre än så

Jag tar på mig skulden

För distansen mellan oss två

Jag kommer sakna dig kim

Jag kommer sakna dig så

Jag kommer sakna dig älskling

När du far till oslo

Jag kommer sakna dig kim

Jag kommer sakna dig så

In i helvete

Kom tillbaka till götet när oljan är slut

Kom hem när rastlösheten slår bakut

Kom tillbaka om kärleksbristen skulle bli akut."

 

Text och musik: En vän vid namn Jakob.


5 kommentarer

Emma

09 Sep 2009 17:20

hihi söt poesi. men what's up med the plasthandske? :P

nilla

09 Sep 2009 20:41

Åh fint!!

Charlie

10 Sep 2009 13:23

Gud va starkt Kimpa. Stort.

Och jag har hört att oljan kan ta slut och nu har ju Kongo-Kinshasa stämt Norge på 600 miljader dollar så snart kanske det inte är lika kul i Oslo men då är det bara att komma tillbaka till skammen och förnedringen och där finns jag. Som en fackla.

Malin

10 Sep 2009 23:51

hahaha fyfan va klockrent jävla bra!!!

Ricard med bara c

15 Sep 2009 00:16

Jag önskar att jag hade kompisar som skrev sånger om mig. :)

Kommentera

Publiceras ej