Hallå, hør ni mig?

10kommentarer


Idag var jag och briljerade på
ett jobbkontor.
Hon var imponerad och sa att
kursen alla måste gå på innan,
kunde jag gott få slippa.
Jag førvæntar mig att børja
på måndag.

Jag har nu sovit min førsta natt
på luftmadrassen i ett annars tomt rum.
Killen jag ska bo med, hatar mig och
køk och dusch finns inte.

Det var så kallt i natt att jag fick
sova med fyra trøjor, fyra strumpor,
møssa, vantar, halsduk och två tights.
Det blev varmt tillslut och jag sov
precis som en liten prinsessa.

Idag har jag egentligen inget att gøra
eftersom jag ær næstintill utan vænner.
Så jag har min lilla bok om en advokat
som blir kær i en hemløs och jag byter
uteservering lite titt som tætt.
Man vill ju inte att dom ska tro att
jag ær ensam?
Pinigt.

Men om åtta timmar ær det læggdags igen
och då ær dagen øver.

Låter detta deprimerande?
Æsch då!
Det finns folk som har det værre
och detta ær en utmaning.
Jag kommer bli starkare æn en oxe
och mitt psyke kommer klara
vad som helst efter detta.

Superkvinnan håller sakta på
att skapas.
Man kan næstan sæga att hon
ær 79 procent klar.
Snart dær.

Oj oj oj, internetbiljetten børjar
ta slut och mitt ben har somnat.

Dags att hitta nytt kaffe och
sittplats før boklæsning.

Ciao!


Hær ær det en jætterolig bild som jag målat i paint.
Precis hær.
Men idag ær det av den osynliga sorten.
Åh, den ær så rolig!


10 kommentarer

Dakkar

22 Sep 2009 13:49

liten Kimmen i store Oslo.

Er d ingen annan plats du kan flytte da?

Finn dig en kar fra Bærum, dom har penger :-)

nilla

22 Sep 2009 14:36

Jussan har ju skrivit till dig om nån puma från uddevalla som du borde bo med istället för en kille som uppenbarligen saknar humor.

Charlie

22 Sep 2009 15:48

Gullet, du är så tapper! Mitt hjärta blöder lite för dig, jag kan nog inte tänka mig nåt sorgligare än en ensam, oälskad och oförstådd Kim i Oslo. Du vet att min dörr står öppen för dig (om du nu lyckas pressa dig igenom öppningen din jävla fläskis) nu och för alltid. Jag kan även tänka mig att skänka dig mitt jobb. HA HA HA! Jag kan tänka mig betala dig om du tar det.

Puss hjärtat.

Mamma

22 Sep 2009 19:31

Min lilla starka oxe:-)

Förlåter dig för "..rälsen..", puckounge!

Och för disken...om än motsträvigt..

Puss mitt hjärta!

Malin

23 Sep 2009 12:40

flytta hiiiiiiit, NU! :D

Moster

23 Sep 2009 16:47

Men du - är det så vi ska ha det under helgen i oktober? Din stackare, flytta till Stockholm istället.

Josefin

25 Sep 2009 18:03

Kim är bäst i världen och hon råkar vara i Uddevalla nu.

julia wintertidh

26 Sep 2009 04:16

KIIIIIIM KEEEEEENNNEEEGÅÅÅÅÅÅRD

emma

26 Sep 2009 12:55

tycker också att du ska flytta till stockholm. så slipper jag vara den enda galningen här.



så kan vi gå runt och klä ut oss till Kissie och Blondinbella?? låter kul va? jag vet. Folk tror nästan att jag ÄR Kissie... fett hett.

Kim

26 Sep 2009 17:15

Stockholm kommer sen.

Först måste detta äventyr bli avklarat.

Man ska inte ge upp och fega ur.

Ingen minns en fegis, INGEN!



Oj, vad jag saknar mina vänner. OJ.



Kommentera

Publiceras ej