Försöka går ju!

4kommentarer


Motstånd.
Varför allt detta motstånd?
Göteborg, Göteborg.
Ni kunde ju lika gärna försöka hänga mig.
Men jag är hal, halare än ålen.
Försök med någon annan och
ni är inte välkomna åter!
Dörren stängdes där.

Jag är tillbaka.
Redo för helt nya äventyr.
Lite motstånd känns i dagsläget vara precis
vad jag kanske behöver?
Alla jobbar bättre med press i ryggen?

Det märker vi.

Nu har jag provat Oslo.
Nu vill jag prova mer.
Jag vill se allt.

Nu ska jag sakta men säkert bygga upp
det jag råkade rasera i en vag stund av sinnesförvirring.
Mitt liv.
Men jag är en mästare på lego,
så detta ska inte vara några problem.

Folk gnäller för mycket i dagsläget.
Men det finns inte tid och plats för det.
Munnen ska ju tralla och vara glad!

Jag drömde i natt att jag bodde i Gamla stan.
Det var konstigt.
Men antagligen blir det så.
För en gång drömde jag att jag missade bussen
och det har ju hänt många gånger efter det?
Sanndrömmar!

Nä, nu ska jag ut på en liten resa.
Typiskt mig!





4 kommentarer

Bonneli

14 Oct 2009 21:14

besviken :(

emma

15 Oct 2009 00:22

gamla stan eller under en skohylla på värmdö (läs: min) är det dags för mig att bli en läskig stalker nu?

kim

15 Oct 2009 11:04

ja!

varför så få läskiga stalkers.



BESVIKEN!

Bonneli

16 Oct 2009 22:17

?

Kommentera

Publiceras ej