Fick jag jobbet?

7kommentarer



Vi tar det från början.

Jag vaknar klockan åtta
och gör 34 klädbyten.
Det slutar med det första jag tog på mig.
Skjorta och vattenkammat hår i fläta.

Jag springer till bussen och har
inte en susning hur jag ska hitta.
Men efter några byten så står jag
äntligen vid rätt hållplats.
Jag har nu femton minuter att
leta mig fram i radhusdjungeln.

Hur hittar jag nu då?
Klockan tickar och alla jag frågar
pekar åt olika håll.

Jag ringer chefen och hon ger mig
en vägbeskrivning som tar mig
hela vägen uppför ett berg.
Där stod huset, så himla gult och ståtligt.

Chefen möter mig och jag är sen.
Jag är inte bara sen jag sprutar svett
efter alla luriga backar hit och dit.

Tänk fort, Kimpa!
Jag sträcker fram mina fantastiska arbetsintyg,
där dom finaste orden haglar över mitt namn.
Sen fyrar jag av mitt bästa leende.
Är jag i hamn?

Hon blir imponerad.

Vi sitter och pratar i en soffa och jag
svarar på alla frågar med krystad ton.
Sen blir jag den vanliga Kim och hon
säger att jag har skinn på näsan.
Jag är då nära att dra ett Michael Jackson-skämt,
något påhittigt om hans hudlösa snok.
Men jag håller mig.

Efter ett tag börjar vi avrunda och hon vet nu vart
jag växte upp och att Jens kastade ut toaletten i Oslo.
Hon vet även att jag är fantastisk och har
en kompetens som inte går av för hackor.

Hon avslutar med ett:
"Jag ger aldrig besked direkt på intervjun...
 men självklart ska du arbeta här.
 Välkommen!"

Jag är i hamn.



7 kommentarer

äddla

29 Oct 2009 13:58

GRATTIS!!

mamma

29 Oct 2009 14:59

Ja, vad ska jag säga...EN sak har du iaf snappat upp; man ger ALDRIG NÅGONSIN UPP!!!!!! Och det är du ett levande bevis för, min hjältinna. Puss älskling

Charlie

29 Oct 2009 20:42

Hurra! Hurra! Hurra! Du är grymmaste grymme.

Emelie

29 Oct 2009 21:36

Grattis till nya jobbet!

J

29 Oct 2009 23:06

GRATTIS FIS!!!! jag har fått inbjudantill en nyårsfest i sthlm! kan berätta mer imon. love

e

30 Oct 2009 02:50

congrats för fan!

L

30 Oct 2009 11:24

Du är grym!!

Kommentera

Publiceras ej