Trosor gör svamp.

1kommentarer


Jag sitter i tvättstugan nu.
Man måste vakta sin tvätt
med sitt liv i förorten, sägs det.
Så då gör jag det.

Jag sitter upptryckt mot
en av maskinerna med datorn
i knät och kollar på Paradise Hotell.
På kroppen har jag dom där kläderna
som alltid blir kvar till sist.
Dom fula.

Min granne fnissar när hon ser mig.
Men hur ser du själv ut din fula tant?
tänker jag och ler charmigt.

Det är inget roligt med
fruntimmersgöra,
men efter att ha gått
troslös i en vecka insåg
jag att det var dax.
Man behöver iof inte trosor,
dom odlar ändå bara fram
en otrevlig svampskog.
Men det är bra att ha ett
par byxor över.
Jag tror till och med att
det står så i lagen,
att man inte får gå med
rumpan bar alltså.

Om en timme är det klart.
Det hade varit klart innan
om jag inte tappat tålamodet
och stängt av för tidigt.
Jag låtsades att det var klart
och stängde liksom bara av.
Mitt i.

Kim, man kan inte låtsas att
kläderna är rena och klara,
du kommer fortfarande att
lukta äckligt då!!

Så nu har jag börjat om.

Ps. jag älskar inte att tvätta.




1 kommentarer

Johan H

27 Nov 2009 10:19

Mina absolut sista underkläder är orangea och har hårfärgsfläckar på sig. Fluff & Fold!

Kommentera

Publiceras ej