En kändis i min soffa.

3kommentarer


Det knackade på dörren mitt
i tvtittandet.
Så oförskämt!

Det var trummisen från
kända Troublemakers.
När jag var femton år
var jag och den killen
ett älskande par.

Det var då.
Nu är nu.

Jag låter Magnus få skriva
några ord:



Jag hade min chans idag att få berätta mitt bästa practical-joke live
i radion, men när jag ringer till radion svarar ett trött kärring: Liseberg. Vadå Liseberg?
Vart har jag ringt undrar jag, Liseberg svarar hon och tyckte säkert att jag fattade trögt.
Hur svårt kan det vara att uppfatta ett telefonnummer som ständigt upprepas i radion,
den trötta kärringen hade kanske rätt.
Det blev ingen rolig historia, synd för er.
Men jag skulle ju också promota Kims och mitt kommande tv-program,
men det blev ju inget med det heller.

Typisk måndag.


Förresten Kim min bästa kompis.
Rolig, snygg och smart, man kan inte vara på dåligt humör i hennes sällskap.
Jag funderar på att kanske sälja henne på burk och lansera som ett nytt glädjepiller.

//Troublemakerstrummisen


3 kommentarer

Amelie

29 Nov 2009 13:51

vilken trevlig kamrat du har kim!



och då syftade jag inte på mig själv. inte den här gången.



jag är avundsjuk på dig för att du har så många förnamn. jag har två. my amelie. på engelska blir det min amelie. skittöntigt. det uppfattade en fransk tullman innan jag gjorde det. han såg lite slemmig ut och jag pratade låtsasfranska med honom. det gick bra, trots allt. han skrattade lite åt min passbild. jag sparkade honom på pungen.



åtminstone visuellt.



hoppas att du får en trevlig första advent! jag tänkte dricka mig full på vinglögg.

emma

29 Nov 2009 15:01

hoppas du har en bra söndag? (:

peter

29 Nov 2009 23:28

Troublemakers gillar jag...

Kommentera

Publiceras ej