Dagens event: Att rigga en begravning.

4kommentarer



Igår klockan 14:04 avled
det lilla irriterande djuret i Ice age.
Jag hade inget med det att göra.

Eller lite kanske?
Men bara för att jag blivit
helt felinformerad:

Jag trodde att "jord-ekorre" stod
för att dom kan andas under jord.
Så jag tryckte ner nosen i
blomkrukan och höll honom där
för en liten stund.
Det visade sig vara
en lite för lång stund.

Nu är han död.
Men vi anordnade en fin begravning.
Jag och långa farbrorn.
Där fanns levande ljus, Carola som skrek
ut sin sorg på spotify, kors byggt av
tändstickor och tuggummi och en liten
gravsten med texten: "Här vilar ett missförstånd".

Vi bjöd in hela mitt förra jobb på
kaffe och sorgestund.
Att se välklädda mogna kvinnor
sitta och sörja över död plast
var vackert (läs: obehagligt).

Tack alla för en finfin cermoni.



4 kommentarer

e

07 Nov 2009 16:22

du är nog lite dum i huvet trots allt... hahahaha, skönt att man inte är ensam om det iaf.

kim

07 Nov 2009 17:32

e: dum i huvudet? du, det krävs hög intelligens för att lura i folk att gå med på konstigheter.

jag är ett geni.



hade jag gråtit på riktigt hade man börjat fundera.

det var alltså ett socialt expriment.



mhh/kim kennegård

en cynisk norrlänning

08 Nov 2009 00:48

Haha så jävla bra jag skrattar mig verkligen harmynt. Spot on.

Dreven

09 Nov 2009 21:47

Beklagar sorgen. Men hur fan ska man veta liksom?

Kommentera

Publiceras ej