Somalier, inbrott och katt.

7kommentarer

Roligt en måndagsmorgon:


Hej arbetsnarkoman.
Jag har som vanligt jobbat
för mycket och det är äntligen
dax att få åka hem till världens
bästa och största säng.

Efter 24 härliga timmar så
kan man lätt glömma
vad ens brevlåda heter.
Denna dag valde jag
ett mer exotiskt efternamn.
Ovärt.

Klockan är 09:00 och jag
kommer in i min trappuppgång.
Allt är som vanligt,
kiss i hiss, pizzakartonger på
golvet och trasigt glas att akta sig för.

Men en sak var inte som vanligt!
Min nyckel passade inte längre
till låset.
Hur mycket jag än vände och vred
så ville den inte öpnna sig.
Jävla Sesam.

Då flyger dörren upp och där
står en mörk kille och stirrar argt.
Oj.
Vad gör du hemma hos mig?

Nä, snarare varför försöker jag
bryta mig in hos en Somalier?
Tokigt.

Jag har tryckt på fyran istället
för sexan i kisshissen.
Jag är på helt fel våning.

Somaliern säger argt
att han inte säljer katt
så här tidigt.

Nähä? Och?
Jag hatar katter.
Speciellt om man ska tugga
i sig den tills ögonen
blir dimmiga och röda.
Åh fult.
Jag säger snabbt att
jag inte vill ha hans katt
och springer sen väldigt
road två våningar upp.


Hemma.
Tryggt och lugnt.

Det var en härlig morgon
och jag hoppas att vi inte ses
igen, lilla arga kattgubbe.

Nu ska jag sova.
Jag får det.
Taaaack.




stackars den snart stekta katten.

7 kommentarer

Anna

18 May 2009 11:43

hahah, det var det lustigaste på länge!

SEX AND THE CITTY

18 May 2009 21:19

Svar: Självfallet Emmas ryggrad eftersom det är vi på bilden.

Emma

18 May 2009 22:22

oh underbart... jag tror jag väckte grannen med mitt högljudda skratt.. haha!

josefin

18 May 2009 23:16

hahahahah ditt lilla troll!!

Bibbi

19 May 2009 10:34

Hohohaha.. God morgon tjejen. Hoppas du fick sova gott!



Kramen

Bibbi

19 May 2009 11:40

Men hur orkade du!!! Med mig är det kanonas. Läser du inte min blogg, hihi



Ha en fin dagkram

Kris

30 May 2009 08:36

Haha hur kom den stekta katten in i bilden? Them crazy somalians! En av mina bästa vänner som jobbar på Lernia i Gbg påstår att just somalier är det dummaste folkslag på jorden. Jag citerar nu "Helt odugliga hela bunten". Han gillar att generalisera. Humor för mig. Han kanske haft din ovärda granne som elev?

Kommentera

Publiceras ej