Eurovision, Polen och Strindberg.

0kommentarer

08:00.
Ledig dag.
Äntligen.

Mamma och jag går igenom
hela Eurovisionsfestivalen 1994.

Åh, nostalgi!

Vi hade det på ett inspelat vhs-band.
Kollade jämt.
Jag, mamsen och moster Veronica.
Det var våran grej.

Jag saknar moster Veronica.

Malta gillade vi.
Även UK gick hem.
Men POLEN, den spelades jämt.
Jämt.
Det var trevliga tider.

Jag sitter med brott och straff i knät
och funderar på att läsa den igen.
Otroligt längesen.

Men Strindbergs samlade verk har
stirrat på mig hela morgonen
så det får nog bli så istället.
Hej röda rum!

Idag är det nänligen Lördag.
Då kan man läsa en god bok
utan att någon stör.
Jag blir glad då.

Åh, jag vill skapa ett till mästerverk i paint.
Men den här satans musen vägrar
att tacksamt ta emot lite laddning.
Oförskämt.
Och batterierna äter den upp som om
det vore småkakor.
Skitmus.

Så det får bli en Polenbild alá 1994.
Lyssna från 2.20 om du inte orkar hela.
Fantastiskt.

Ciao.




http://www.youtube.com/watch?v=smRbGLgDYuM

Kommentera

Publiceras ej