Vårsol, radiosex och gummistövlar.

4kommentarer

En helt vanlig söndag.
Jag har lyckats sova mitt på dagen,
efter att ha jobbat hela natten lång.
Det var bra.
Men det innebär också att jag har missat
den första riktiga vårdagen.
Åh.

Igår var det melodifestivalen.
Jag började egentligen jobba 21:30
men hade jag gått på passet då hade
jag varit tvungen att åka mitt
i röstningsfasen.
Så vad gör jag?
Jo, jag drar på mig min extremt
osexiga sparkdräkt och studsar in
på jobbet 20:00 pip.
Jag möttes av två förvånade vikarier.
-Hej, jag heter Kim, ni kan gå hem nu!

Det bullades upp med rulltårta och
ingen ville se på tv.
Men nu är det så att det är jag som bestämmer va?
Satteh...det var bara att le och se glada ut.
Jag log  en stund tills jag förstod att
fel låt vann.
Jag skulle ha struntat i att se.
Satan.

Natten var hemsk.
Runt 04:00 var jag så trött, så trött.
Jag slocknade till för en sekund
men vaknade som tur av att
jag dunkade huvudet i skrivbordet.
Trött!
Sen runt 05:00 så fick jag en blodpropp
i benet.
Onej, nu dör jag! tänkte jag och reste på mig.
Åh, benet sov bara.
Jag skakade och slängde runt på det
tills det var klarvaket och proppen borta.
Tänk vad lite skak kan göra!

Nu ser jag på Beck.
Jag ska egentligen inte se på sånt
när jag jobbar natt.
Det slutar alltid med att jag stryker
omkring längs väggarna med kniv
på jakt efter inkräktare.
Det är en nervkittlande lek och
jag är inte särskilt förtjust i nervkittel.

På återseende.
Inom kort för natten är lång.





4 kommentarer

1 apa

15 Mar 2009 23:32

Jag köpte den för att den var fin och för att jag börjar få vuxennoja ibland när jag handlar, får för mig att jag ska köpa saker som är vuxet. När jag stod och tittade på den här så insåg jag att vuxna människor filar fan sina fötter. Typ hela tiden, min uppfattning.

Men jag var inte vuxen nog utan har nu hål i min hand istället. Känner mig som han som spelar rakblad i Broder Daniel.



vad jobbar du med? Alla arbetsplatser med rulltårta ska hyllas.

nilla

16 Mar 2009 08:17

ah det är så man skäms över att va svensk när vi skickar en gapande galning. JAg är rädd för henne. Hon ser skitläskig ut.

Det er

16 Mar 2009 13:24

d samme hvem ni sender i år.

For i år vinner NORGE :-)

For første gang siden La d swinge er jag enig med vårt bidrag. Lysna på den, och ni vet hvor Grand Prix skal vara neste år, nemlig i NORGE :-)

Kult



http://www.youtube.com/watch?v=jTdndLFY3W0

Gurra

18 Mar 2009 23:38

vem har sagt att din sparkdräkt inte är sexig?

Kommentera

Publiceras ej