Urinblåsa, huvud och taxi.

4kommentarer

En ny morgon.
Jag kommer agera rar igen.
Lika bra.
Nu när jag ändå är igång.

Idag är det sjukhus på agendan
ännu en gång.
Idag ska farbror doktorn ta
sig in till min mors urinblåsa.
Han kommer ta vägen genom
urinröret med passande verktyg.
Aj.
När han väl hittat rätt ska han
knipsa av en bit av lille blåsan.
AJ.

Jag vill verkligen inte hålla handen
på detta.
Men har man all släkt och familj
i Stockholm så är det liksom
en självklarhet.
Det finns bara jag.
Så nu sitter jag här.
Redo?
Nje.

Direkt efter är det jag som
ska tillbaka till jobbet.
Där jag inte varit sen
jag släppte loss på mitt innehåll.
Dom är fortfarande sjuka.
Men man måste ställa upp.
Kollegan som ringde igår
lät alldeles för panikslagen för
att jag skulle kunna säga nej.
Redo?
Nje.

Idag kan man säga att jag blir
dagens hjälte.
Hoppas aftonbladet uppmärksammar
detta nu.

Det som är värst är att jag
är livrädd för sjukhus.
Men jag tänkte sminka över det nu.

Varför jag är livrädd är
för att jag hamnat där
ett par gånger.
En gång förvandlades jag
till ett enda stort huvud.
Huvudet bara växte och växte.
Jag såg väldigt rolig ut.
Jag vill berätta mer om det.
Men nu hinner jag inte.

Taxin kommer!

Lycka mig till och håll en tumme.



nu är jag redo!

4 kommentarer

waltzingalong

20 Mar 2009 08:45

|3 <-- En tumme hållen

jussan

20 Mar 2009 09:18

bakfull trött o jävlig sitter jag på jobbet och läser dig blogg. höll på att spy när du skrev de där om din mor. jag har vrängt mig själv ut och in kan man säga.

har du klippt lugg? snyggbert! åh ja vill va med dig i helgen :( pussi

kim

20 Mar 2009 09:55

W: Tack, det hjälpte!



Jussan: Nej, håret bara växer och växer. Jag ser ut så när jag för en gång skull har kammat det. Som tjejer ska göra. Du sa det! Åh, gulle. Man får vara med mig i helgen. ::

Magnus

20 Mar 2009 15:10

Jag tycker du ser cool ut med luggen och lycka till.

Du kommer in i himlen i alla fall. Jesus säger att "Den som är den störste skall tjäna de minsta".



Vilket gör dig till en stor människa och troligen inte moderat.



Kram

Kommentera

Publiceras ej