Toalett, blöja och dusch.

11kommentarer

Det som inte händer mig.
Det hände mig.

Det var i måndagskväll.
Det började bubbla konstigt i magen.
Jag och Jakob jobbade kväll.
Vi kom snabbt överens om att det
var för att jag sovit dåligt.
För lite sömn och man blir illamående.

Det bubblade och bubblade.

Runt 19:00 började det kännas hemskt.
Just då dundrar en på jobbet ut ur sitt rum
och det var spya överallt.
Helvete!

Vinterkräksjukan har anfallit.
Jag visste vad som väntade mig.
I panik började vi jobba som tokar.
Jag ringde sjuksköterskan och hon sa:
-På med munskydd, plastförkläde och plasthandskar!

Så där sprang vi.
Torkade och torkade och torkade.
Duschade och duschade och duschade.
I en härlig mundering.
Klädda i plast från topp till tå
och med munskydd.

Jimmy skulle komma och hämta upp mig från jobbet.
Vi har inte setts på två månader.
Det skulle bli kul.
Han kom mitt i äcklet.

Välkommen!
Helt plötsligt låg jag över räcket
och kräktes ut på altanen.

Spya överallt.
Går att likna med japanska p-rullar.
Vi kunde blivit rika om vi haft en
videokamera tillhanda.

Nattpersonal kom och vi skulle bege oss hemåt.
Jag kom till busshållsplatsen.
Där gick det inte längre.
Jag började yra konstigt och såg suddigt.
Upp kom det.
Kyckling.
Kyckling överallt.
Jag kommer aldrig mer äta kyckling.

Tillbaka på jobbet.
Natten fick ha hand om mig också.
Jag sprang mellan soffan, toaletten och duschen
mellan 23:00-06:00.
Jag var äcklig.
Ibland hann jag inte ända fram.
Jag kunde inte hjälpa det och
bad om ursäkt flera gånger när hon
fick stå och torka upp det som kommit ur mig.
"Det är okej" påstod hon och gav mig gurkvatten.

Sen låg jag på jobbets soffa hela dagen.
Hörde hur andra mådde illa, medans jag själv bättrade på mig.
Mamma kom och hämtade när det var säkert
att ha mig i en bil.

Jag fick ha munskydd och var inlindad i en orange sjukhusfilt.
Det såg ut som min mor kidnappat mig direkt från
infektionskliniken.

Nu har jag fått i mig tre klunkar blåbärssoppa och
börjar få tillbaka lite färg.

Åh härliga liv!


hej toalett, nu är jag här igen!!

11 kommentarer

jussi

18 Mar 2009 11:27

Meen ååå din stackare!! men varför va du på jobbet och smittade ner folk när du kunde legat hemma? konstig tjej, jag hade aldrig velat ha pernilla spyandes här bredvid hela dagarna- HEM SA JA TILL DIG!!

jussan

18 Mar 2009 11:29

glömde jag säga krya på dig? snällt. jag undvek det bara för att vara elak. KUUL

Malin

18 Mar 2009 11:42

men ååh , va jobbigt!! skönt att du är bättre nu!!

kim

18 Mar 2009 11:56

Jussan: Men jag var på jobbet för att jag och Jakob var dom ända friska. Under kvällen blev jag sjuk.

Och man kan inte lämna en personal med fem sjuka boenden. Jag jobbar inte på kontor. Jag kan inte bara gå hem.

Sen kunde jag heller inte ta mig hem.

Jag var liksom fast.

jussan

18 Mar 2009 12:47

det går ju uppenbarligen bra på natten? att de bara e 1 som jobbar. (ja men alla ska ju sova då, jo men så är det ju inte riktigt alltid? eh) stackars alla nattjobbare!!

tur att du fick det avklarat denna vecka ialla fall så du inte har skiten nästa vecka så vi får skjuta upp glamourfesten igen, vore ju trist!

Magnus

18 Mar 2009 14:01

Fan vad fuskigt, du är ju snygg även när du har kräksjukan.



I Skåne är det fan sommar idag, utestol, hängmatta åker ut, skall slappa, läsa och spela gitarr.



Krya på dig.



Ps Jag blir lite rädd för Jussan nu, hon har skrivit tre inlägg i rad Ds



Otroligt mycket gegg vad farligt.

Anna Lilith

18 Mar 2009 19:40

vackra..du..:)

kim

18 Mar 2009 22:43

Magnus: Tack för kryapåningen. Det funkade.

Nu ska jag försöka få i mig blåbärssoppa. Jag gillar inte soppa och tycker därför att det är lite synd om mig. Sen bilden...den är tagen innan det värsta kom. Men nu är det så gott som återställt. Puh.



Anna: :*

Magnus

18 Mar 2009 23:03

Fan Kim, nu ligger det ute videos på nätet när du är sjuk, jag hittade filmer med reaktioner på tuben.



http://www.youtube.com/watch?v=2pcwKV7KLW0



http://www.youtube.com/watch?v=7qJfEozcnr0



Satan vad dåligt du måste mått, härligt att du är friskare.

kim

18 Mar 2009 23:14

Magnus: Hahaha "fucking asians". Hennes kompis blick. Åh haha. Konstigt att dom tog mig för asiat. Men man kisar ju när det luktar illa. Och jag tyckte det luktade illa.

1 apa

19 Mar 2009 11:08

hemska tanke. Jag mår helst inte illa, det är en otrevligt känsla. Men hur fett skulle det inte vara om man svalde en hel rulltårta och sen vinterkräkte upp den igen, hel... wow!

Kommentera

Publiceras ej