Sjukhusbesök, hetero och penis.

21kommentarer

Jag har varit en rar dotter idag.
Igen.
Jag har gått upp i ottan för
att följa med på 4 sjukhusbesök.

Fram och tillbaka har vi åkt.
Mamma har tagit prover här och prover där.
Jag har suttit brevid och hållt väska
och fört djupa konversationer med sköterskor.
Duktig.

När vi sitter ute i en liten röklåda och dricker kaffe
börjar mamma prata om hur hon inte kan
förstå hur man kan attraheras av killar om man är tjej.
Va?

Heterofob?
Hon kan inte förstå  heterokärlek.
Konstigt att man ska vara förstående till hennes
val av damer men hon kan inte förstå mina val av män.
bara för att dom just är killar/män/gubbar.
Det roligaste är när hon ber mig förklara.
Jag försöker med att jag behöver trygghet och
det är inget jag kan känna från en kvinna.
Visst, jag kan väl ligga med dom.
Men kramas framför film, njae.

Så det var det jag sa.
"Det är tryggheten jag trivs med."
Hennes svar:
"Jaha, det är alltså penisen du gillar?"
Va, sa hon?
"Ja, mamma. Jag känner mig som absolut
tryggast när jag har en hård, pulserande penis i fejjan!"
Hon tystnade.
Men ägd.

Minuterna efter sätter doktorn världens största
spruta i hennes höft.
Säkert ett straff för trångsynthet.
Man ska passa sig.

Det var lite som i måndagsmorse när jag
sa till mina kollegor.
"-Åh, lite vinterkräksjuka hade suttit fint.
Två kilo av, bara sådär!"
"Kim, ta i trä!!"
"-Nej?"

Timmarna efter låg jag där och
sprutade.
Dock två kilo lättare.
Det kommer något gott ut ur allt elände.



21 kommentarer

Emma

19 Mar 2009 12:42

haha, det är med en pulserade penis i fejjan som är som tryggast. har du inte lärt dig det ännu? bättre är om man kan ta den under armen och gosa med ensamma nätter... krävs dock mycket underhåll, och finns bara i exklusiva butiker.. ;)

kim

19 Mar 2009 12:51

Emma: Jag gillar penisar. Dock väldigt kräsen. Stött på en hel del luriga saker som dinglar. Jag har inte rikigt vetat vad jag ska göra med dom eller stoppa in dom. Jag har dock varit snäll och ALDRIG skrattat så penisen kan se. Penisar blir ledsna då. Men bakom ryggen, då skrattas det.

Magnus

19 Mar 2009 15:52

Det där med trångsynteten tillhör människan och är ett skydd, därför finns den överallt.

Kan tala om att kvinnor funkar bra till annat än att ligga med, det funkar fint att vara trygg och gosa framför tvn.

Jag kan fatta hur man kan vara hetero, bög eller lesbisk, hör vad duktig jag är.........men jag är jävligt trångsynt mot trångsynta så det går igen, jag kan inte fatta hur man kan vara så inskränkt, icke medkännande och okunnig.



Därmed är jag oxå trångsynt.



Jag är så jävla trött på att höra bögar säga att heterokärlek är tråkig, att höra heterogubbar säga att bögkärlek är fjolligt. Jävligt trött på att höra män prata om kvinnan som hora eller madonnan. Jävligt trött på att höra kvinnor tjata om att göra om sina män, att det är ok att den snygge stöter men när den fule gör det så är det trackasering, att inte män har känslor osv osv.



Så jävla trött att höra om ståkukar och stora pattar.



Så jävla trött på kvinnor som visar pattarna och sedan surar när fula män tittar på dem, guess what motherfucker, alla tittar, för dina pattar är i fejjan.



Fan vad förbannad jag blev nu. Allt handlar om egenrättfärdighet och ego, jag och dem, därför är jag inte bättre för även jag är så jävla trångsynt mot de trångsynta, det går aldrig att komma ifrån sitt eget rövhål.



Detta blir dagens låt.



http://www.youtube.com/watch?v=Zt3ynlJ6xxo



Varje gång nån säger att jag kan inte förstå att...Nej, du är nog för dum för att förstå det.



eller



Jag trodde aldrig att du var så här intellegent.....Nej, jag trodde inte du var såhär dum.



Magnus

19 Mar 2009 15:59

Kanske var det penisen som skrattade först åt dig när den dinglade.

kim

19 Mar 2009 16:13

Magnus: Har du ens läst dagens inlägg, är det min mamma du ger dig på eller mig?





Det stavas Intelligent.

Peter

19 Mar 2009 16:26

Du är underbar Kim, en av dagens höjdpunkter. Var får du allt ifrån.

Magnus

19 Mar 2009 16:46

Jag ger mig inte på nån av er personligen utan blev bara less på all, jag förstår mig inte på andra saker.



Varför rättar du vad jag skriver, vi vet väl båda hur det stavas?

Magnus

19 Mar 2009 16:51

Varför tror du inte jag läst dagens inlägg?

kim

19 Mar 2009 17:04

Peter: Åh jag gillar att vara en av dagens höjdpunkter! :D



Emma

19 Mar 2009 19:05

ja jo, det finns ju självklart klara favoriter att välja bland i högen av penisar man stött på genom livet. men nog måste man väl ändå medge att de kan se lite kul ut. lite konstigt kan man tycka till och med att de bara hänger där.. eller står där... jamenar. konstigt att ha nåt mellan benen som tar plats... ja om man nu inte har mega-bullfittan... men... de finns ju bara i sagornas land va?

kim

19 Mar 2009 20:12

Emma: Bullfittan! Alla älskar bakverk!

Magnus

19 Mar 2009 21:17

Vill säga att det var ett bra inlägg du gjorde Kim, jag gillade det, sedan fick jag ett eget utbrott som inte hade mer er att göra.



Jag gillar fitta och jag gillar bullar, funderar på att kombinera det.



Nu är kl 1430, det är dags för kaffe och fitta, ta gärna en fitta barn och smaka på den.



Den blir inte god imorgon.

kim

19 Mar 2009 21:48

Magnus: "er"? Det finns bara jag här. Otroligt konstigt utbrott. Men alla inlägg är välkomna. Mig skrämmer man inte så lätt. Jag tror bullfitta är godare än fitta och bullar.

Magnus

19 Mar 2009 22:24

Med er menade jag dig och din mamma, du frågade ju om jag gav mig på dig eller din mamma.



Egentligen är det inte konstigt att ibland skriva ur sig vad man tycker om saker i världen.



Varför? Varför skulle jag försöka skrämma dig eller någon annan här?



Jag är förbannat trött på att förklara mig och att det talas om mig som konstig och skrämmande, oberoende vilket håll det kommer ifrån.



Jag är inte dummare än att jag försår att det kan uppfattas så om man tänker och skriver annorlunda. När man drar på full gas, så jag inbjuder till det själv.



Men ibland så gör det ont i alla fall, jag är inte gjord av sten när ni andra skriver saker OM mig.



Jag böjer mitt huvud i ödmjuket mot er alla och önskar er lycka allihopa.



Vattnas det inte i munnen att slå till?



http://www.youtube.com/watch?v=RjUTuBv1OsI



Emma

19 Mar 2009 22:58

jag tycker magnus e läskig. du är modig du kim som vågar svara så duktigt... =)

Tina

19 Mar 2009 23:04

TYCKER JAG VISST INTE!



Jag tycker du är underbart vacker kim! <3

Magnus

20 Mar 2009 02:58

Är det någon som tycker motsatsen till vad Jussan, Emma, LiliPili, Peter och anonym tycker?



och vad är det med mig som är så fruktansvärt läskigt?

Alex

20 Mar 2009 04:39

Stå på dig Magnus i det här fallet var du varken läskig eller konstig. Jag förstår vad du menar, och tycker det är konstigt att det tolkades som ett utbrott mot mor eller dotter.



Dock så gjorde du nog dig själv en stor otjänst när du i begynnelsen satt och skrev trettiosju kommentarer fyllda med länkar som ingen rimlig människa kan förväntas klicka sig igenom.



Sen är det ju jävligt lätt att ironisera över andra på internet och helt frångå allt vad social kompetens heter. Fullkomligt oblygt tisslar man och tasslar om någon trots att det är helt uppenbart att den kommer se det. Ni är inte häftiga för att ni gör er lustiga över Magnus, jag lovar. Det är rätt patetiskt. Om man själv hade något att komma med så kanske man hade kunnat göra sig rolig över andra, men om man bara är en sjukt ointressant och lagom ful jävla bonde bör man kanske täppa igen. Förutom Kim som gör ett strålande jobb med sin blogg tycker jag att Magnus verkar vara den enda tänkande varelsen här inne.

kim

20 Mar 2009 07:08

Allihopa: http://www.youtube.com/watch?v=4OsF2dox8Tw



Peace.

Anna Lilith

20 Mar 2009 07:17

du är fin <3 pusspuss.

Magnus

20 Mar 2009 14:58

Tack Alex, det där värmde i hjärtat mer än du kan tro och jag håller med dig i allt du skriver.



Tycker även att din blogg Kim är kanon, jag har annars svårt att hitta bloggar som intresserar mig men här får man en dos glädje inför dagen.



När jag jobbade som chef i Uppsala för en flygutbildning så tyckte en elev att chefer skulle tåla vad som helst, de är ju chefer.



När jag idag har svårt i livet efter en skateboardolycka där jag bröt ryggen och den blev skenor och spikar istället har det svårt, upplever jag att det är samma sak.



När jag satt där som chef så kände jag att nej, jag tål inte hur mycket som helst, idag när jag är sjukskriven och har det svårt upplevar jag samma.

Det kvittar hur starka vi verkar utanpå och vilken livssituation vi är i.



Det är en myt att vi skall verka inför andra att vi minsann inte tar åt oss av någonting.



Glömde säga tack till dig Anna Lilith.



Tar er värme med mig idag, det är inte konstigt att det blev långa saker i början, det är svårt efter olyckan när jag har så mycket tid och andra så lite, allt blir i obalans, vissa saker ni gör lite av gör jag mycket och tvärtom.



Kram på er

Kommentera

Publiceras ej