Ny, blindtarm och vinterkräka igen.

1kommentarer

Oj, idag var jag den nya tjejen.
Jag var på ett nytt jobb och
visade mina kunskaper.

Jag var rolig.
Dom skrattade från att jag kom tills
jag gick hem.
Jag vet inte riktigt vad som skrattades åt
jag var liksom inte rolig hela tiden?
Jo.
Man ska vara det.
Folk tycker om en då.
Jag blev stockholmaren och
det var tydligen jätteroligt.
"-Det enda bra med stockholm är tåget till göteborg..."
Åny!
Dra den igen, snälla.
Jag kontrade med ett rått skämt om horor
som jag träffade på i prag.
Jag vet då vad man ska skämta om
första dagen på jobb.

Min skjuts hem fick åka till
akuten för att operera bort sin blindtarm.
Sjysst?


Så jag fick åka buss själv.
Kamrat mötte upp och fikade
loss med mig i ett nystädat hem.
Vi hade kul.
Jag pratade kärlek och
hon gav trevliga råd.
Nu kan jag allt.

Bussen lite senare var smittad.
Lite vinterkräksjuka.
Spyor, spyor och spyor.
Jag är förföljd.
Så nu sitter jag här och väntar
på att den ska slå ner mig igen.
Men jag tänker brottas tillbaka.
Kom an bara.


1 kommentarer

Tina

24 Mar 2009 17:12

Pussmunnen! puss puss

Kommentera

Publiceras ej