Kvinnotrams, buss och volvo.

3kommentarer

-DU! Akta! sa den arga gubben.

-Eh va?

-Ja, du ser väl? sa han

och pekade på sig själv.

-Oj, jag ser.
Du är man och min dag var i förrgår klart jag ska flytta.

Det var roligt sagt.
Jag är nöjd.

Gubben menade såklart att han var hemskt gammal.
Nu är det så att...jag flyttar mig gärna om du är
gammal och trasig eller om du ber snällt.
Självklart.
Jag kan stå, jag har ben.
Men anta inte bara att man ska resa på sig
för att du fyllt femtio plus och är bitter på
att livet inte riktigt blev som du tänkt dig.
Det är inte mitt fel att du gifte dig fel
eller började jobba på volvo som nu
bett dig dra dit pepparn växer.

Han blev arg och stirrade surt hela resan.
Det var lite rart.
Du kan inte stirra ut mig.
Jag är bäst på arga leken.
Inte en min.
Men jag skonade lilla gubbsan
och läste åhlens reklamaffisch
hundra gånger om istället.
Jag vet att deras mascara är billigare nu.

Btw, när jag ändå är inne på "förrgår".
Åttonde mars.
Vad är detta för påhitt?
Vad är meningen att man ska göra då?
Vara stolt för att man blev kvinna
eller bara diska extra mycket?

Jag tänker vara stolt över MIG själv
och det tänker jag vara varje dag.


3 kommentarer

Magnus

11 Mar 2009 07:00

Härligt tjejen.



Du har intigritet, du låter ingen sätta dig på dig men du är vänlig om de är vänliga.



Jag skojade innan om Jesus, men han var ju faktiskt sådan, vänlig mot de vänliga och sket i de som var ovänliga mot honom, men förlät om den andre vände sig.



Har inte köpt hela grejen, det gör inte jag med något men jag gillar att läsa och lära mig, nu är det Bibeln sedan blir det Koranen, nyfiken som fan på den.



Nej, du skall nog inte behöva fly landet för min skull, däremot för vädrets skull kanske.



Som du skrev om Helgon, de som ser farliga ut har små fågelhjärtan, läste en gång i Denimzine att en pappa hade sagt till sin son att inte mucka med killar med snobbentatueringar. Den med dödskallar är inte farlig, men den som verkar psyko med en snobbentatuering......akta.



Jag bara tror att både du och jag har sett i livet det som är riktigt farligt och därför så kan vi skämta om vad som helst.



Har jag lite rätt?



Kram och sov gott, du har väl jobbat natt.

jussan

11 Mar 2009 08:05

bra sagt!!



ps fin blogg!! ds

Magnus

11 Mar 2009 11:34

När vi talar om vansinne, tycker jag det finns två typer av vansinne, den ena är det vackra vansinnet, som egentligen är de enkelspårigas människors namn på de som är mer öppna för det som är annorlunda.



Här är ett exempel på vackert annorlunda tycker jag.



http://www.youtube.com/watch?v=Aj5tU7fstF0



http://www.youtube.com/watch?v=UDXjnW3nIWg



Det andra är det riktiga vansinnet, det patologiska, som du säkert stött på många gånger i ditt jobb, kolla youtube på Björk stalker, där är något annat, inte vackert vansinne. Vill inte klistra in det här för han skjuter sig på riktigt i slutet, första gången jag såg det satt jag helt kallsvettig med puls hundra tjugo, inget för den svagsinte att titta på.



Sedan finns även de som är vansinniga genom sin otroliga egenrättfärdighet, som inte vill känna av sin egen ondhet utan klistar den på andra som de uppfattar som onda. De finns överallt och är inte sjukligt eller patologiskt. Utan är bara en starkare form av förnekelse. Såg ett klipp idag som är klockren icke sjuklig förnekelse, men att andra kan se det så tydligt, Biffen var med där, det var därför jag hittade det.



http://www.youtube.com/watch?v=b67HQjJV3PE



Sedan hittade jag ett med klockren personlighetsstörning men inte patologisk.



http://www.youtube.com/watch?v=R58VUkHeXvA



Fan, nu kanske du känner att du är på jobbet igen.



Här kommer en av mina favvolåtar som bryter av.



http://www.youtube.com/watch?v=uXlKkzjkheg



Nu har jag förnekat min hunger och skall sticka och äta pizza och dricka cola light.



Jag klarade att skriva utan att skämta ironiskt en enda gång, men det är en kamp, värst är det om någon säger till en att sluta skämta.



Känner du igen det?



Kram



Magnus

Kommentera

Publiceras ej