Gudstjänst, synfel och kyrkbus.

4kommentarer

Idag när jag såg på gudstjänst
gjorde jag en upptäckt.
En upptäckt som kommer förändra
hela historien.

Håll i hatten nu...

...Gud finns inte.

Hur jag kom på det?

Kören.

Det var en kör på 20 tokar,
alla kristna upp till hakan
och kunde se Gud.

Nu var det bara så att varenda
tok hade glasögon.

Säger inte det en hel del?

Självklart så handlar detta om tidiga
mornar innan glasögonen kommit
på plats.
Självklart är det då man ser.
Lampans sken mot väggen
blir en härlig karl med skägg.
Vet du?
Du har synfel.
Hela den kristna tron bygger på synfel.

Onej, har jag förstört något nu med
min uträkning alá Einstein?

Skoj!

4 kommentarer

Emma

08 Jun 2009 02:52

fniss

Daniel

08 Jun 2009 05:33

Fnizz

xxx

08 Jun 2009 11:10

hahah

britta

08 Jun 2009 22:22

haha, där satt den!

Kommentera

Publiceras ej