Att angöra en brygga.

1kommentarer


Jag är tryggheten själv.
Jag är den som hamnar helt i obalans
om det inte är tryggt och säkert.

Men vad hände?
Jag står inte ut.
Jag håller sakta men säkert
på att förhandlas till en bitter
liten tant.

Jag är för ung.
Okej, en liten skrattrynka!
Men annars är jag helt hel.

Så första september har jag inget jobb.
Jag har heller inget boende.
Jag kommer sitta på bussen till Oslo.
Helt ensam.
Helt hemlös.

Spännande.
Dags att leva.
Nystart.

Hur det ska gå?
Det ska gå så förbannat bra.


Man får komma och hälsa på.
Alltså...
Man får om man känner mig.
Alltså...
Om jag tycker om dig.

Men vi ses i...
...ska vi säga november?

Då ska jag försöka ha ett rum
som är större än ett mjölkpaket.


1 kommentarer

nilla

31 Jul 2009 12:51

snyyyft

Kommentera

Publiceras ej