Det snurrar i huvudet på tanten.

8kommentarer


Ibland undrar jag lite över Astrid.
Astrid "Tokfia" Lindgren.

Hur tänkte hon?
Var hon sjuk?
Maskrosbarn?
Fanns hon på riktigt?
Morfinist?


Pippi Långstrump:

Världens starkaste flicka som
bor med häst och apa.
Har en död ängel till mamma
och en negerkung till pappa.
Okej?
Hon äter piller så hon inte "ska bliva stur".
Pippi knarkar.

Karlsson på taket:

Tjock liten minifarbror helt
utan hjärta.
Inga föräldrar, men kom till ändå.
Girig och dum, snål och ful.
Han kan flyga, säger Lillebror...
...men ingen annan ser.
Lillebror knarkar.

Rasmus på luffen:

Inga föräldrar.
Lever på gatan och
livnär sig på att tigga
ihop med en väldigt
mycket äldre man.
Rasmus måste börja knarka.

Alla barn i Bullerbyn:

Oj, helt plötsligt så är det
så mycket föräldrar att man
knappt vet ut eller in.
Allt eller inget!
Va?
Inget knark och ingen misär?
Jag tror någon annan skrivit boken.









du har inte rent mjöl i näsan om du ser detta flyga förbi på himlen.

8 kommentarer

lllaars0

27 Aug 2009 06:44

Pippi Longstocking har måhända inspirerat skapandet av Requiem for a dream (*) : Hon äter piller så hon inte "ska bliva stur". Pippi knarkar.



(*) Bra obehaglig film om beroendeframkallande bantningsmedel för att tant inte ska va för "stur" för klänningen om hon vinner på TV-lottot.

Enslave

27 Aug 2009 09:41

Jag kommer bara till den förklaringen att Astrid Lindgren knarkade, och att hon ville att alla små barn skulle bli knarkare i hennes fotspår..?

hank

27 Aug 2009 10:16

Damn right!



http://www.youtube.com/watch?v=d8alGNR2SMY

Emma

27 Aug 2009 16:45

astrid lindgren har fördärvat generationer med sin drog-romantik... nästan så man själv vill knarka så man kan lyfta hästar, och cykla på cyklar utan hjul... har du nå nummer till en bra langare?

Jens

27 Aug 2009 18:28

Hur fan vågar du skriva så om nationalikonen Astrid Lindgren?!? Hon är det svenskaste vi har, något att vara stolta över! Fyfan för såna anklagelser alltså!



Tack för en i övrigt bra blogg.

nilla

27 Aug 2009 21:51

jag gillar astrid, men karlsson på taket är fan obehaglig. alltid hatat hans fula tryne och alltid varit lite töntigt rädd för han.

Linda vh

28 Aug 2009 01:32

Min fd foster farsa va halvbror me karlsson. O de va han jävligt stolt över. Pinsamt enligt mig. Puss på dig kim

Anonym

28 Aug 2009 17:45

*ASG, Tack kim. sitter och vänta på att kl skall bi 18:00 så att jag får gå hem och fira min 7 åring!

Kommentera

Publiceras ej