Skaka vad mamma gav dig?

1kommentarer


Det är lite den här som gäller idag va?

Theophilus London - Always Love You

Åh, jag älskar min musik.
Älskar.

Ni skulle bara se mig flyga förbi
med en cigarett i mungipan och
skakandes på rumpan.

Det är en syn man sent glömmer.
Aldrig glömmer?
En syn jag själv tycker är fantastisk!


Men dagen har inte bara varit underbar.
Jag var nämligen med om något hemskt.
Det var en mamma som satt och halsade
starköl i lekpaken ihop med sin lilla bebis.
Man får inte!
Jag gav henne blicken.
The blick.
Hon frågade vad jag glodde på.
Men dum?
En apa som liknar dig?
Jag skulle precis kavla upp armarna
och läxa upp den lilla alkoholnissen...

....när jag såg att det fanns en hund.
Jag vände om fort och knep ihop ögonen
måtte jag bara inte vandra in i stolpen.
Nä, jag klarade mig.
Sen sprang jag snabbare än batmobilen
och hoppade på närmsta buss.
Jag kunde ha dött!

Vilken dag!
Men jag lever.

Theophilus London sjunger igen
och rumpan har satts i skakning.

Jag längtar till morgondagen.
Jag vill ut på nya äventyr.

Vi hörs då.


1 kommentarer

Fröken Eko

12 Aug 2009 09:11

Ja öl är farligt. Bitchiga mammor är nog ändå farligare.

Men farligast är nog hunden. Speciellt de små och lurviga (?). I alla fall min. Men han är inte lurvig, bara liten.

Tur att du sprang :)



/F

Kommentera

Publiceras ej