Kalas, stress och vacker.

3kommentarer

Efter jobbet hade jag hade exakt tio
minuter på mig att göra mig i ordning
och hinna med en buss till sextioårskalaset.

Jag hann?
Helt otroligt.
En fullproppad bil stod och väntade snällt vid
hållplats och tog mig vidare.

När vi kom fram så hann jag se mig i spegeln.
Vilket mirakel!
Hur hade jag hunnit att bli så snygg?
Tio minuter!
Jag vet inte om det bara var det härliga
ljuset i det nyrenoverade badrummet
som gjorde mig så fantastiskt vacker.
Men man kan säga att jag var på toaletten
stup i kvarten och där hade jag kunnat stanna.
Åh sakna!

Kalaset var trevligt.
Det bjöds på champagne och något
som kallades myrstack.
Det blev kyckling och senare en italiensk
efterätt alá lingon.
Spännande.

Jag blev utskälld för att inte använda
hela min hjärnkapacitet.
Jag kan tydligen gå hur långt som helst sägs det.
Rart, men man behöver inte skälla?
Nu menar jag SKÄLLA.
Voff.

Trevliga konversationer och skoj också:

"-Kim vad heter din blogg, som vi hört talas om?"
"-Va, det får ni inte veta?
"-Kim, säg!"
"-Nej, hur ska jag då kunna skriva av mig om hur jävla äcklig kycklingen var?"


Pinsam tystnad.

Nä, kycklingen var god.
Man blev jättrebra i magen av den?
Hm.


På kalaset fanns det äkta rolexklockor.
Pengar och status är allt.
Lägg på minne!


Vänta!
Onani också.


Men glad lördag dårå!


3 kommentarer

Leonora - Vill du bli veckans blogg?

04 Apr 2009 17:12

sv; tack så mkt :D

Leonora - Vill du bli veckans blogg?

04 Apr 2009 17:21

sv; härligt, du är med :D

Magnus

04 Apr 2009 18:56

Det är mer makt i det som du gör, att göra människor osäkra med din humor, än makt med Rolexklockor.



Jag läst även Bengt 68 år blogg, han hade med runkat på toa.



www.gammalmenstorkuk.blogger.com



Cicilia 14 år hade gjort samma, går att läsa på hennes blogg



www.lunarstormbyxmyndig.blogg.se



Kommentera

Publiceras ej