Göteborg, överdosering och spårvagn.

1kommentarer

Det blev ingen ny härlig dröm inatt.
Jag var helt utslagen efter hemkomst från jobb.

Vad händer med Göteborg?
På en spårvagnsfärd hinner man
möta minst tre snetändningar.
Gap och skrik och slagsmål.

Åh, tröttnat.

Fast jag var tvungen att säga till
när en man som antagligen hade blandat
hejvilt av vad som funnits i medicinskåpet,
gick fram till en liten mörkhyad bebis i vagn
och sa:
"-Här luktar det bajs!"och mumlade något om negrer,
sen såg det ut som
om han skulle plocka upp barnet?
Så jag fick tag på hans jackarm och puttade bort.
Åh, på en full vagn.

Varför kan ingen annan hjälpa till?

Den överdoserade mannen skrek lite fula
ord och vevade lite med armarna och precis
när jag tänkte att han skulle ha ihjäl mig
frågade han artigt om jag ville smaka
på hans pulver i påsen.
Va?
Åh givmild.
Jag tackade nej och höjde volymen på
musiken.
Sen somnade han av all ansträngning
eller dog?


Tokig.

Nä, nu är det nog tid att hoppa ur dom här
trasiga tightsen och det otroligt fåniga
nattlinnet.


1 kommentarer

Emma

02 Apr 2009 11:22

fånigt nattlinne? visa bild så kan vi tävla i vem som har fånigast...=)

Kommentera

Publiceras ej