Doktorer, vikt och tjockis.

5kommentarer


Jag har en kär vän som
ska opereras.
Hon är rädd för narkos.
Det var jag med när mina
halsmandlar skulle ut och
slängas på tippen.

Men det som skrämmer en mest!

Det är frågan.
Den där jävla frågan...

....doktorn kommer ut i väntrummet.
Alla hör.
ALLA.
Han kollar granskande och frågar:
"HUR MYCKET VÄGER DU?"
Varför skriker du?

Själv drog jag bort fem kilo.
Lika bra.
Jag sög in kinderna som aldrig förr
och tänkte det här går han på.
Han gick på.

Det är lite att leka med döden.
Men det var det värt.

Det är ju vikten som räknas.


Tänk om jag sagt den sanna
vikten.
Hade doktorn skrattat och petat
med en pinne i magen då?
Sagt fula ord?

Åh typiskt doktorer!


5 kommentarer

Blajkel

16 Apr 2009 16:01

Jag var bara rädd för att jag aldrig skulle vakna. Men fatta vad smal jag vore om jag var död nu!

Emma

16 Apr 2009 16:27

hihihihiii! oh söt doktor... med pinnen i högsta hugg och petar tjockisar i magen. en skrattande doktor är ju mysigare än en arg va?

Bibbi

16 Apr 2009 23:29

Vilken härlig optimist du är. Bara ett år??? Klart, det beror på vart du vill bo i den stora staden.



Sov gott härliga du!



Kram från Bibbi

Emma

17 Apr 2009 11:04

gulletuss, och snuttipluttan... vilka fina smeknamn jag får av dig... har aldrig fått så fina förut av nån... får jag behålla dem? presentera mig som gulletuss? haha... >>hej anders heter jag...skaka hand haj haj... ja heter Gölletöss... fåre lov å vare ett hångel kanske?<<



oh... vem e den där anders som får mig att känna mig så villig?



Poooosi på dig plommon-gurkan

Bibbi

17 Apr 2009 12:15

Hej på dig tjejen! Hoppas din dag blir bäst :D



Vilken del av storstan har du ditt "gamla" hem i? Personligen trivs jag bäst norr och väster om staden..



Solen må lysa över din blogg idag.



Kram från Bibbi

Kommentera

Publiceras ej