17 timmar, bulle och pussas.

2kommentarer

Igår var det jag som jobbade
sjutton timmar.

Först kväll.
Sen natt.

Hon med nattpass skulle ha föl.
Hennes mammahäst alltså.
Så hon kunde inte lämna sitt
gravida djur.

Då ställde jag upp!
Bra och snäll.

Som tur är kom mina två
älsklingar.

Jimmy först.
Det var väldigt trevligt.
Vi har roligt.
Kan man verkligen säga.

Sen kom Josefin hela
vägen från Uddevalla.
Finl!

Det bakades bröd.
Receptet dom gav var heltokigt.
Allt fanns ju inte i skafferiet?!?!
Hur har kokboken tänkt då?
Så vi tog vad som fanns.
Suveränt.

Sen tvingade vi i morgonpersonalen
att äta våra tomat och saffrans-frallor.
Varför åt dom bara en halv?

Nu är alla på fest.
Jag har gett mig själv
alkoholförbud och får
sitta hemma skämmas.
Nä, jag skäms inte.
Jag storstädar?
Snart...

Glad fredag!
Ta en öl för mig.



innan ugn dårå.

2 kommentarer

Blajkel

17 Apr 2009 19:14

JAG HAR INGEN ÖL!

kim

20 Apr 2009 08:09

BRAAOOOOOOUUU.

Kommentera

Publiceras ej