Skojz.

1kommentarer

Jag gjorde det!
Jag klarade en helg i skogen.
Det var kantareller, bortappning och vin.

Jag kom bort i skogen.
För jag såg vattnet och började vandra dit.
Jag glömde helt bort att jag tillhörde en svamp-plockningsgrupp.
När alla var borta satte jag mig och vaselinade läpparna
och drog av några kort.
Trivdes som handen i handsken.
Dom hittade mig tillslut.
Det var så glatt att jag levde och inte var uppäten av den där skogsbjörnen
att vi sprang till stugan och firade med vin.
Hurra.

Sen har jag festat på en onsdag (!).
Det var så himla härligt.
Jag spelade in en "så-gör-man" video med ämnet "gå på toalett".
Men jag känner att publiken är inte redo än.
Så den sparas.

Dagen efter fick jag jobb.
Det var bakfullt.
På ditresan lyssnade jag på musik.
Hög musik för att vakna till liv.
Så högt att jag trodde att det bara var jag som fanns i hela världen.
När jag hoppade av bussen rapade jag.
Jag rapade på ett rosa barn.
Hon bara stod där.
Blond och rosa med en hello kitty väska.
Då hoppar jag av och kör en rap rakt i fejjan på henne.
Lillan.
Hon såg förstörd ut.
Jag förstörde det rosa barnet.
Imorgon kommer hon börja skriva mörka dikter och färga halva håret svart och andra halvan blont.
Hon kommer hata världen och börja knappra lugnande.
Åfy.

Jag vill även tala om att jag har en ny pyjamas.
En rosa med apor och bananer.
Den är fin om man är 4 år.
På mig? Nej.
Men skoj.
Härom dagen skulle min kombo komma hem från Örebro.
Klockan var två och jag hade fortfarande inte riktigt velat lämna den rosa sovutstyrseln.
Jag hade även fixat till dom två obligatoriska toffsarna.
Flufftofflorna var på också.
Det ringer på dörren och jag antar såklart att det är Andreas.
Öppnar dörren med ett operaliknande "-heeeaaaeeeiiiaahhj" (hej).
Jag tyckte jag var rolig som såg ut som ett förvuxet spädbarn.
Men det var ju inte alls Andreas.
Jävlaskit.
Där stod två generade comhem-killar.
Kanske i tjugoårsåldern.
Jag skämdes lite och kände mig som en pervers gammal gumma.
Jag erbjöd kaffe som plåster på såren.
Dom sa självklart nej.
Åfy igen.

Jag har också hunnit med att bakat en kaka.
Den blev fin.
Eller alltså lite svart och så.
Men jag garnerade med ett äpple.
Det jag glömde nämna när alla tyckte den var god och att jag var duktig,
var att det var en kakmix från ica.
Ojdå.

Nu jobbar jag natt.
Fredag, lördag och söndag.
Det står ett moppegäng parkerat utanför.
Jag hörde ett "sieg heil".
Härliga landet.

Tjarrå!





Hösten anfaller. Äntligen får man ha mössa.

1 kommentarer

jussan

08 Oct 2008 11:04

några sketungar som vågar haila på Torget med stort T???? hoppas dom fick fett med stryk. ha!

Kommentera

Publiceras ej