Fredag.

0kommentarer

Oj härligt?

Igår på bussen frågade en man om jag ville sitta?
Han var runt femtio.
Sitta?
Jag hoppas på att jag såg trött ut och inte gravid.
Hoppas.
Det var härligt när han skrek över halva bussen.
-Vill damen sitta?
Jag såg mig omkring.
Alla log.
Det var en hemskt obehaglig bussresa som aldrig tog slut.
Efter allt stirrande förväntade jag mig att ha ett kilo bajs hängandes i pannan.
Men nej.
Det var bara åt mig.
?
Åfy.

Jag svimmade mitt på Fröunda Torg i måndags
Jag hade glömt att sova och äta på en vecka.
Nej, inte tokig.
Bara arbetat lite för mycket.
Nu efteråt var det ganska roligt.
Jag sa roliga saker till min mammas nya kompis.
Jag gjorde nog ett fantastiskt bra första intryck.
Speciellt det där om att dö?
Det var roligt sagt.
Men efter, när vi satt och fick i mig lite dryck och jag var tillbaka på jorden
så sa hon att jag var en häftig person.
Och undrade hur jag lyckades vara så himla rolig fast jag var typ medvetslös.
Åh jag missade det roliga.
Jag skulle vilja hyra en kameraman.
Så jag inte missar.

Nu ligger jag mest hemma likt en pensionär.
Kollar alla kanalers web-tevis.
Jag kan alla serier nu.
Det är ingen bra grej.
Men det är bra och lägga i kallpratsväskan.
Min är stor nu.
Nästan såre är lite för tungt.

Nä, nu ska jag fortsätta att ta det lugnt.
Sen åker jag till Stockholm nästa vecka
om jag kan stå upp.
Så vill du?
Så kan jag.
Ses alltså.



Centralen 08:00. Tokigt.

Kommentera

Publiceras ej