Klarvaken.

0kommentarer



När vanliga människor har jobbat natt åker dom hem och sover.
Jag åker och fikar.
Jag tänker att om jag väljer bort sömnen lagom konsekvent så har jag en lagom
anledning att vara både sur och konstig sådär lite när jag vill.
Bra tänkt?
Det är viktigt att vara lagom.
Även i sina excesser.
Svårt ord.

På senaste tiden har jag kommit fram till att jag är väldigt snitsig och vågad när det gäller djur.
Jag har till exempel stulit min systers kanin.
Eller alltsåååå... man kan säga att min syster har aldrig haft nån kanin.
Jag har en kanin.
Vi älskar varandra.
När jag lagar korv med majs i köket så skuttar bebis runt mina fötter.
Kärleksfullt.
Skuttskutt. 
Det finns nog ingen som kan skutta så kärleksfullt som bebis.
Jag kan identifiera mig med kvinnan som bar hem svanar i ikea-kassar.
Djur är livet.
Tråkigt att dom tog hennes svanar!
Mina tankar är med dig, galna svankvinna.


HARE BRA!
KANIN BÄST
!


En bild säger mer än tusen majs.

Kommentera

Publiceras ej