Kaninkiss.

1kommentarer

Jag hade en syster på sjukhus för tre dagar sen.
Det är inte så illa som det låter.
Hon hade en lilltå som behövde fixas till för att
fotbollsskon skulle sitta som vackra klackskon på askungen.
Hon opererades efter att ha försökt ha ihjäl alla doktorer
och sjuksköterskor fem gånger om.
Rädd.
Det var skoj.
Hon är egentligen lite blyg.
Men sjukhuset gjorde något med henne.
Tokii!
Allt gick bra.
Jag kom och hälsade på.
Någon mötte mig i dörren, en liten rullstolsbunden flicka.
Det var den lilla systern Alex.
Men gud vagöru, frågade jag och kollade mig runt
för att se att hon inte puttat ur nåt litet barn som faktiskt behövde den.
Omg!
Hon hade lyckats spela så illa däran att doktorn gett.
Alex visade mig runt, åkandes likt en invalid.
Hon är rolig.
Faktiskt väldigt mycket.
Man blir stolt.
Helt plötsligt dundrar det in två sjukhusclowner.
Jag skrattade massor tills dom fick för sig att jag skulle vara
en i gänget?
Helt pötsligt var jag med.
Barnen skrattade och doktorerna flirtade.
Fult gjort, var roliga själva eller sluta vara clown?
Tiden kom när doktorn sa; Dax att åka hem, lille barn.
Onej?
Vagörhonnu?
Varför gömmer du dig och vägrar gå hem?
Jo, tv-spelet hemma var trasigt men inte sjukhusets.
Så hon skulle stanna för gott.
Den lilla leversjuka flickan utan hår på samma sal
som antagligen inte ville något hellre än att få åka hem
tyckte Alex var måttligt roande.
Jag skämdes lite och fick ta henne under armen och bah gå.
Tjarrå.
Vi går nu då.
Alla pustade ut och Silvias barnsjukhus blev lugnt och fint åter igen.
Åtur.
Vad skulle drottningen annars ha sagt?

Oh vad nu?
Det skrivs om mig i annan blogg?
En dikt?
Nämen.

"Kim,
du sprintar över ängarna,
likt en gasell
du tar Myggan och handske av gummi, 
utan någe gnäll

vår vänskap är fin,
likt det dyraste vin
(VI har råd med)

åh-hå-hå!
du är så rar,
jag är ju helt,
underbar,
som säger så fina saker
fast du äter opp,
alla mina kaker.


varsågod, Kim.

besök henne gärna på:
http://www.tv4.se/parlamentetgroupiefannumberoneespeciallyperandersson"
kim tycker till om internetlänk:
fult sagt.
kim tycker till om dikten: den var rar, men
jag gillar inte ens kaker?



1.Den som inte är jag på bilden är exet som bloggar kimpoesi. Rart.   2. Tokii syster.

1 kommentarer

Malin

05 Dec 2008 16:40

HAHAHA dikten var fan bäst!

Kommentera

Publiceras ej