Åfy tomtesnusk.

3kommentarer

Ere god jul eller?
Kan man säga.
Faaast...jag jobbar.
Man kan säga dygnet runt fram tills fredag.

Hur har julen varit då?
Jo...Jimmy skulle komma och ha uppesittarnatt med mig.
Men hans lilla tjej missade tåg och jag däckade av.

Men klockan 08:00 ringer det på.
Då ere Jimpsan som kommer med klappar
och är snäll.
Det var rart.
Vi kollade på youtubevideos när folk skar
upp finnar, var var och var.
Äckligt.
Jag ville inte se.
Men det var tydligen skoj.
Sen var vi på stan och köpte sista julklapparna
och kompishjärtan som man kan dela.
Sen vare tjarrå till honom, vi ses ikväll.

Åker till jobbet med mamma.
Där är Jakob.
Vi har paketöppning.
Av mamma får jag roliga saker
t.ex ett nyckelskåp hon gjort själv.
Okej?
Det var fint.
Jakob gav sin egna skiva och ALLA beckfilmer.
Åh, jag behöver aldrig mer gå ut.
Jobbandet gick bra tills Jakob inte ville leka
kurragömma.
Då var jag tvungen att bli ledsen en hel timme.
Jobbigt på jul och allt!

Sen hade jag och mamma kvällsfika med alla
tills hon åkte hem.
Jag blev ensam, på julafton omg.
Faaaaast...det ringde på dörren ganska snart.
Jimmy igen!
Vi har spelat in filmer.
Jag är rolig.
Man kan se det på filmen.

Omg jag glömde min elefant hemma.
Man kan inte jobba 17 timmar i streck på
en sånhär högtid utan att ha.
Åtur, mamma åkte hem till mig och hämtade.

Jag har 3 flaskor rom som väntar där hemma.
Jag ska köra ett till alkoholrace.
Fredag till Onsdag.
Man kan få vara med om man frågar.
Jag ska bara jobba klart.
Hemma fredag.

Åh, jag vill julhälsa nu och inte glömma någon.
Åkej here we go!
God jul: Erik, Jimmy, Mamma, Mormor, Janne, Alex, Jonna, Malin, Eskilstuna, Andreas1, Andreas2, Andreas3, Andreas4, Veronica, Emil, Peter, Michaela, Christopher, Toumo, Maria, Ulrika, Pia, Agneta, Åsa, Monika, I-L, Kicki, Lotta, Martin, Tom, Robert, Lilian, Elvin, Linton, Sarah, Jakob, Henrik1, Henrik2, Sorin, Rikard, Sofia, Kim, Gurra, Mikael, Bella, Magnus1, Magnus2, Blomman, Carolina Gynning, Olof, Thea, Linn, Lova, Marie, Daniel1, Daniel2, Emelie, Ida1, Ida2, Ida3, Helen, Frida1, Frida2, Gun, Elsie, Joakim, Jonas, Julia, Jussan, Kalle, Kerstin, Lina, Lisette, Madde, Mats1, Mats2,  Maria, Markus, Dick, Mojgan, Niklas, Oskar, Per, Rainer, Tina, Fredrik, Öberg, Rakel, Världens bästa Laila, Michael och Bebis.

Åfy.
Nu vill jag ha vår.
Då får man fylla år och ha tunn jacka.
Men tjarrårå.
Vad har ni fått i julklapp egentligen?


Alltså, den minen och den klänningen det är vad jag kallar jul.

3 kommentarer

Laila(som trodde hon var den beste norske tanten som du noen gang har hatt:-( )

29 Dec 2008 13:00

Lessen-lessen-lessen :-(

Ingen helsning til dine norske slektninger :-(:-(

Ok, vi tar hintet :-(:-(

Anonym

30 Dec 2008 21:49

Åh kimpim!!

Hær sitter jag å sløsurfar å sørjer i min ensamhet i Oslo, å så hittar jag en blogg!

Å inte vilken blogg som helst heller! Utan en dær jag får en julhælsning! Som jag dessutom har missat. Illa, jag vet. Men god jul på dig med!

(før jag antar att du inte bytt ut mig mot nån annan, "bættre" lisette, før det accepterar jag helt enkelt inte! dessutom finns inga sånna...)

Total eufori! Och jag skojjar inte.

Du har førgyllt min skandaløst ensamma, kalla och gråa oslodag.

Dessutom borde vi ses.

Så fort jag kommer hem.

Om jag kommer hem.

Men det gør jag nog snart ska du se.

Call me bejb!



(før en somalie tog min telefon ifrån mig på vagnen. Jag blev arg. Men jag har samma nr. Dock inte ditt.)

jussan

01 Jan 2009 16:57

god jul på dig med snyggo!! :) mest gott nytt år nu :)

Kommentera

Publiceras ej