S to da koj.

2kommentarer

Men jisses, far och bada!

Här sitter jag i natten och kliar.
Det är myggkrig här.
Dom vinner?
Nu 25 myggbett senare smörjer jag in min kropp i alkogel.
Jag vinner!
Nu jävlar. Men fasiken vad det svider.
Och mår illa gör jag också.

Jag har köpt en ny mobil.
Jag älskar min nya mobil.
Älskar.
Man kan säga att när jag valde mellan den och en ny säng, gjorde jag ett sjuhelvetes bra val.
Kanske inte.
Men ändå!

Jag är alltså sänglös.
Men jag har ny lägenhet och jag har kaffe i min burk.
Livet är som det ska vara.

Jag har varit på barnkalas idag.
Det var skoj.
Jag hade en tvååring i knät hela kalaset.
Vi fick ha skattkartan ihop.
Det var fint.
Vi var snabbast på att hitta.
Vi var bättre än femåringarna.
Sen åt vi pannkakstårta.
Precis som det ska vara!

Eftersom jag nu tackat ja till ett av mina dagisbarns kalas,
så kommer det antagligen bli två kalas i veckan för mig nu.
Jesus!
Men är det fiskedamm så kommer jag.
För man får gooodis och leksak.
Jomenvisst.

Idag hade jag och min nya familj vårat första bråk.
Han slängde en juiceflaska på mig.
Det var galet.
Fast skoj.
Vi kommer ha kul i vårat lila kollektiv.
Han bah: "Nej, nu orkar jag inte mer...." så gick han hem.
Nu är vi glada igen.

Tänk om man skulle göra gröt en morgon...
Sen efter man ätit upp halva gröten...
Då skulle man se ett litet djur...
Så skulle man förstå att man precis ätit upp hela djurets familj och släkt...
Tänk, då skulle man väl må illa?
Ja, jag mår illa.
Helvetesjärnspik.

Det där jag sa om att det spökade.
Det var inte på skämt.
Härom dagen när jag stod runt 04:00 och fixade i köket.
Då började det stinka rakvatten i hela rummet.
Jag tog snabbt min telefon och sprang ut på altanen.
Ringde min stålmormor och var lite rädd.
Hon sa bara..."eh, luktar rakvattnet gott?"
"MEN MORMOR DET ÄR VÄL INTE DET VÄSENTLIGA", skrek jag som en galen apa.
"Nej, visst ja..eh, sååja kimmen det ääär innngggeeen fara" sa mormor väldigt oseriöst.
Man måste vara seriös.
Jag vägrade lägga på luren, så vi pratade i fyra timmar.
Sen fick jag åka hem.

Idag jobbar jag på boendet brevid och det är sjyssta bananer.
Här finns det blåbärspaj och fläskfilé.
Kaffe och dator.
Plasthandskar och mygg.
Ja, allt du behöver för en natt finns lix.


Kimmen anländer till jobbet 21:00 med sig har hon en adidasväska.
Det är ball.

2 kommentarer

Ida

31 Aug 2008 11:56

Pang pang!



SOV!!! Du måste sova!! Höll du ut hela natten?

jussan

02 Sep 2008 20:20

MEN!!!! VA SKA VI NU KNULLA I??? du kunde köpt en gammal lur tycker jag...

Kommentera

Publiceras ej