Det var ska bli skoj.

1kommentarer

Jag är här nu.

Jag har jobbat varje dag i två månader.

Det är skoj.


För att slippa återberätta den här historien muntligt igen.
Så tar vi den här.

Så blev det helg.

Då ville jag gå ut, för det var längesen.

Jag skulle stannat hemma.


Jag hade en Kalle med mig på fredagen.

Han var svartsjuk. Massor.

Sen fick han sms. Massor.

Om mig. Det var inte trevligt.

Jag är tydligen inte bra. ICKE.

Dum och så är jag, sa Erik.

Erik spelar i samma band som Kalle.

Jag tyckte ju om Erik.

Det där ni sa om att jag krossar hjärtan.
Fel.

Någon Martina? kom också.

Du har knullat med Dragan, sa hon.

Haha.

Neeedu, Marit? Margit? Maran?

Det har jag inte.

Martina? Mickan? Molgan? skickade också sms till Kalle senare.

Hon visste också att jag inte var bra.

Men om hon tror på historien med Dragan så förstår jag.

Så det är okej, Mona? Mina? Morten?.

Du är förlåten.


Tina och jag har kul på lördagkvällen.

Vi går ut.

Där träffar jag en Anna.

Anna har flygit Jimmy till Stockholm.

Hon vill ha sina pengar tillbaka.

Jag är förstående och vi byter nummer.

Sen kommer Issa och Andrea.

Ihop. Det var skoj.

Dom hade pratat om mig.

Jag är tydligen opålitlig.

Säkert ful också.

Osäkra tjejer brukar säga så om andra, så ni sa säkert det också.

Issa kommer fram och talar om att hon älskar mig.

Hon tror att jag känner detsamma.

Jag försökte hålla god min och spelade med.

Nej. Varför trodde du jag gjorde det?

Du är liksom inte älskvärd.

Du är inte bra. Det är synd.

Du vet nog inte hur man gör.

Du borde fått mer kärlek som barn.
Så du hade vetat vad snäll var.
Som när du bara skaffade en Kille för han brände film och gav dig gratis film.
Som du fortfarande har kvar. För att han går och kommer som du vill.
Sen Andy?
Jag vet att jag flyttar ihop med en person som var din kompis först.
Det svider kanske?
Det kanske gör dig ledsen?
Men att börja försöka vända honom emot mig nu, det är väl lite sent?
Så låt oss bli.

Sen Andrea?

Vad gör hon?

Hon ogillar ju Issa.

Hon sitter och skrattar åt bilderna i hennes bilddagbok.

Hur tänkte du där?

Jag vet att du sa att du har för få vänner för att bli av med någon.

Även om du inte tycker om dom.

Men alltså. Egentligen är du en trevlig tjej.

Du kan få nya.

Men var lite snäll, kära du.

Det är en början.

Annars blir du ju fast med skräpet.

Det du anser vara skräp.

Ja, du vet. Dom du umgås med nu när jag inte vill.

Jag ska namedroppa senare, inte allt på en gång.



Söndagen är som en söndag.

Efter helgens bravader samlar jag ihop folk jag tycker om.

Och umgås.

Jimmy kommer och sover över på kvällen.

Han lämnar av sin sjuttonåring först såklart.

Vi kan kalla det ålderskris.


Sen blir det äntligen måndag och jag får äntligen återvända till mitt jobb.

Snart är det helg igen.

Bjud gärna in till fest, prata lite Kimmen och ha kul.

Jag vill inte att det här ska missförstås.

Jag är inte ledsen. Jag brydde mig ganska lite.

Jag tyckte mest att det var spännande hur jag kan vara så upprörande.
Jag är ju en toppentjej.
Kalasbra.
Skoj.

1 kommentarer

Scofield

21 Aug 2008 18:42

Ja jävlar! Well.. vad som än händer framställs det alltid med en stor portion humor. Det är skönt att se att du inte tappat bettet, Kimmen. Häng dom jävlarna högt! :)

Kommentera

Publiceras ej