Pistol, barn och mardröm.

3kommentarer

En liten mamma-anekdot till.

Jag var runt tre år.
Vaknade mitt i natten.
Jätterädd.
En ruskigt mardröm hade plågat mig hela natten.
Jag samlar ihop mina pinaler.
Alltså snuttefilt, röda elefanten och kudden.
Liten med blont lockigt hår och med rädda små blå ögon.
Det var jag, då.
Mammas sovrum låg i andra änden av lägenheten
så jag hade samlat mod länge för att springa dit.
Jag springer.
Kommer in i mammas rum.
Då!
En sekund tog det, helt plötsligt har jag en
soft-air gun riktat mot mig.
Rakt i pannan har jag en laddad pistol.
Åh, mamma.
Mörkrädd och sov med laddat vapen.
Jag, mer rädd.
Jag kanske skulle stannat i inne i barnrummet
och bara tänkt att en mardröm inte är på riktigt?
Men tji fick jag.

Som tur är blev jag inte så förvånad.
Bara glad att det var mamma som var där
och inte en hemsk mördare.
Jag somnade om snabbt och tryggt.

Nu visste jag att mamma hade full koll.



en rolig bild till det roliga inlägget. roligt hår för ett år sen.

3 kommentarer

kim

06 Mar 2009 14:47

hej malin!

jussan

06 Mar 2009 19:39

fiiint hår för ett år sen tyckern jag!!! superfint på dig dessutom din emo!

kim

07 Mar 2009 15:43

jag funderar på att färga igen.

vad tyckeru jussan?



åh jag saknar jussan!

KUL!

Kommentera

Publiceras ej