Fullt ös medvetslös, kan man säga.

7kommentarer

Okej.
Fredag.
Det var jobbfest.
Jag hade såklart lovat att inte bli för full då min mor ingår i samma arbetslag.
Jag blev nog inte för full.
Va?
Jag blev.
Allt gick fint.
Bartendern skulle kramas hela tiden och kollegor hejade
på och försökte få mig att visa mer bröst.
Nej, det går bra tack.
Vi gick vidare efter att ha ätit äcklig lax och druckit alldeles för mycket sprit.

Vi kom till dubliners.
Då ville jag hem.
Jag åkte hem.
Kommer hem, minns inte hur.
Men Jakob är där.
Jag sitter på diskbänken och dricker ett glas vatten.
Ska hoppa ner dom 5 centimeterna ner till golvet.
Då!
Då landar jag väldigt fel på stackars fot.
Det gör ont.
Så ont att det tillkallas ambulans.
AMBULANS?
Åfy, pino.

Dom hämtar upp mig i min säng.
Dit har jag krälat likt en handikappad.
Ambulansmännen säger att jag har knarkat.
Jag säger nej och blir upprörd.
Men på en bår(?!?!) är man inte så kaxig.
Faaaast...väl i ambulansen när jag var ensam
där bak med ambulanskillen fick han veta att han levde.
Han kommer nog inte prata knark fler gånger.
Lilla vän.

På sjukhuset var dom idioter och skällde.
Varför skäller ni?
Men jag ringde tillslut på alarmknappen och pratade
attityd med lilla apsköterskorna.
Dom bättrade sig inte.
 Arslen.
Vid det här laget skjutsas jag runt i rullstol av Jakob.
Jävla rullstol.
Får tillslut röntgas, kryckor och lite mer skäll.
Men som den kämpe jag är.
Jag är!
Så hoppar jag hem i kylan.
Ont.
Det är en spricka i lilla fotbenet, stackars.
Jag skulle ju bara dricka vatten.

Nu har jag legat i min säng sen i lördagsmorse, idag är det onsdag.
Jag dör av tristess.
Helvete.

Men jag är glad ändå.
Hurra.



hihi rar.

7 kommentarer

Louice

15 Jan 2009 10:24

Vilken slynig sjukhuspersonal! Har de inte vett nog att inte sparka på den som ligger? Varför skällde de? Vad se de? Jag vill veta så jag kan skriva en arg insändare eller något!

Jag dørr

15 Jan 2009 13:12

Hörs ut som for lite sprit vennen, hadde du drukket mere hadde inte något brutet eller brutit eller ka faen dere sier :-)

Kram och puss

Kim svarar.

15 Jan 2009 13:41

Åh jag vet, arslen.



Det började med att jag inte fick smärtstillande pga att jag var knarkare (?)

Två sköterskor sa åt mig att inte ställa dom frågor för dom var hemskt upptagna med att dricka kaffe och skvallra.

Röntgenkillen vägrade prata med mig om foten var av eller inte. Han tyckte inte jag hade med mina egna röntgenplåtar att göra. OKEJ?

Läkaren tryckte på det onda dvs sprickan i fotbenet och jag skrek "helvete" med huvudet i en filt, då talade sköterskan om för mig att sånt språk minsann inte användes på detta sjukhus.

Vid 06:30 lindade dom ihop foten och sa åt mig att lämna sjukhus och leta upp en morgonvagn.

Min fot frös ihjäl då inte sko gick att få på och från mölndahl till hisingen är det en jävla bit.

Men jag tog mig hem. Med lite vilja. Mycket.



Alla får såklart smärtstillande för att kunna hantera smärtan av en trasig fot, men dom hänvisade mig till apoteket så jag kunde köpa panodil, panodil?

Idioter.

Så nu har jag legat här i fem dagar och gråtit, svimmat och spytt om vartannat.

idag tröttnade jag dock och slängde kryckhelvetet och gick på en tio centimeters promenad, vilket såklart gjorde mig sängliggandes igen :D



Men imorgon, då ska det vara bra.

Jag har bestämt det!

Kim svarar.

15 Jan 2009 13:43

Laiiila, det gör ont :(

Faaaaast, mitt norska blod gör att jag överlever även detta :D

jussan

15 Jan 2009 14:04

Stackars fot :(

hoppas den mår bättre till den 7e! :)

c

15 Jan 2009 16:26

Haha aaw. Knarkarsjukhus!

Fan vad snygg du är, kvinna!

Malin

16 Jan 2009 21:58

men va?? fyfan va störd sjukhuspersonal!! :O

Kommentera

Publiceras ej