Det är en sorgens dag.

2kommentarer


Det är verkligen en sorgens dag.

Nu tänker jag inte på det där djuret
som låg på gräsmattan och var superdöd.

Nu tänker jag inte på alla som svälter
och har flugor i ögonen (det hade djuret också).

Jag tänker inte ens på alla oskyldigt dömda
som sitter inlåsta bakom galler runt om i världen
och kanske råkar tappa en tvål.

Nej nej nej.

Detta handlar om stora saker.
Svåra saker.

Okej, det är så här:

Jag har en pyjamas med apor och bananer på.
Otroligt larvigt när man är över tre år, jag vet.
Men jag trodde faktiskt att jag
var söt och härlig i denna.
Jag älskar att komma hem från en
hård arbetsdag och bara skutta in i
den gamla bomullstrasan.
Jag till och med längtar efter att få
göra det under dagen.
Vad ska jag nu längta efter?

Idag såg jag mig i spegeln.
Hoppsan Kerstin!
Ta genast av dig tyget, din fåntratt!
I spegeln stod en gris.
Jag hejade först glatt,
tänkte att den där fulingen behöver
nog bli sedd.
Hej hej!
Men till min stora förvåning: det var JAG!?!?!?

Vad gör jag nu?
Är jag redan i flanell-åldern?
Hur gick det så fort?

Vad sover man i när man är en ung kvinna?
Säg inte naken, för jag gillar trosor.
Hjälp!



2 kommentarer

nilla

08 Aug 2009 11:47

linne och trosor sover jag i!

Emma

08 Aug 2009 16:37

linne och tunna bomullsshorts

Kommentera

Publiceras ej