Tintin i glaset.

2kommentarer


Magnus har en ovana att väcka mig på nätterna och leta efter Tintin.
Oftast minns jag det inte ens utan Magnus vaknar till medans han vänder och vrider på mig och sen berättar dagen efter.

Men inatt minns jag.

Jag vaknar till av att han sitter på sängkanten och stirrar på dricksglaset som står på nattduksbordet och ser förfärad ut.
Sen säger han "passar du Tintin, jag måste kissa"...
Var är Tintin frågar jag lugnt.
I glaset säger Magnus och går.

...sen kommer han tillbaka och har tydligen vaknat. Då ber han så mycket om ursäkt och somnar om.

Jag tycker han är rolig.

I förrgår väckte han mig också, då hade Tintin satt en femkrona i halsen.
Som jag skulle få ut.
Men det fanns ingen bebis i sängen, så han bad i vanlig ordning om ursäkt och somnade om.

Oroliga pappsin.

2 kommentarer

jullan

19 Apr 2012 19:08

han e rolig!

förresten har jag lagt till din blogg på bloglovin nu. måste ju ha koll på min partner in crime.

kram

jullan

19 Apr 2012 19:08

han e rolig!

förresten har jag lagt till din blogg på bloglovin nu. måste ju ha koll på min partner in crime.

kram

Kommentera

Publiceras ej