Jag dog nästan igår.

0kommentarer

 



När man lagt på sig 30 kg under en
graviditeten så måste man lägga in
högsta växeln och börja smalna
av fort.

Jag valde nutrilett.
7 dagar, 6 kilo.

Dag 8 så ville jag se om jag hamnat
i ketos.
Ett tillstånd i kroppen när den börjar
förvandla fett till energi på grund av
låg kolhydratkost.
Mest effektivt vid snabb viktnedgång.

Jag köpte stickor på apoteket för att
testa kisset om jag var på rätt väg.

Kvällen kom och det var dags för min
kvällsrengöring.
Jag pussade lite på barnet och pappan
för att sen glatt skutta in och duscha.

Då kände jag att jag var kissnödig och
påmindes om stickorna jag köpt.
Varför inte slå två flugor i en smäll
och kissa på stickan stående i badkaret?
Smart!
Jag tog fram stickan höll den under mig
och kissade.
Vänder mig om för att ta burken där
man kollar av om man är vinröd som
i ketos eller ljusorange som i inte ketos.

Jag kollar av efter exakt 15 sekunder och
stickan lyser mörkrött.
Jag blir så jävla lycklig att jag glömmer
av att jag står naken i massa kiss.
Jag ramlar.
Jag faller baklänges från stående till
liggandes på någon millesekund
och det smäller.
Det känns som benet går av.
Det känns som armbågen går i
tusen bitar och bakhuvudet,
mitt kära bakhuvud slår rakt in i
badkarskanten.

Första tanken, är jag död?
Andra tanken, Tintin!
Tredje tanken, fan vad pinigt,

Som tur är har jag låst och reser mig snabbt upp,
sådär snabbt som när man ramlat och skäms.
Jag virar in mig i handduken utan att skölja
av mig och springer ut till en Magnus som sitter
och kollar mot toaletten.
Jag förklarar som ett litet barn att jag precis
ramlat och han måste blåsa.
Han blåste aldrig, men han kramade tills lite
gick över.
Han undrade om jag halkat på utspillt schampo?
Jaaaaa, gnydde jag och fnissade till lite.
Jag undrade såklart varför han inte sparkat in
dörren och räddat mig?
Men han hade uppfattat det som att jag tappat
balsamflaskan eller kanske en rakhyvel bara.

Sen gick jag skamset tillbaka för att duscha.
Jag lämnade olåst efter tydlig tillsägning
av oroliga tanten.

Blå över hela kroppen och ett bultande bakhuvud
klev jag försiktigt i badkaret igen.

Då mindes jag,
JAG TJOCKISEN ÄR I KETOS
och bäst av allt när jag ramlar i ett
badkar så låter det som om en liten rakhyvel tappas.
Lilla lilla jag.


Kommentera

Publiceras ej