Nu har jag allt skojat till det igen.

5kommentarer


Det är så typiskt, som sagt.
Har väntat 30 dagar för att
intervjuvas och få ett jobb.

Så blir man sjuk.
Halva kroppen har stelnat.
Men jag tog mig dit.

Försökte le och sa att jag antagligen
är den roligaste kollegan i världshistorien.
Stel som en pinne, sa jag det.
Jag vet inte om hon trodde på mina ord.
Men jag sa det ungefär 50 gånger under
en timme, så hon borde ju förstå att detta är sant.

Det är 57 sökande.
Lycka till.

Jag hann inte ens borsta tänderna.
Men det är ju inte tänderna som ska
göra jobbet.
Puh tur.

Fick hälsa på resten av de
kanske blivande kollegorna.
Bara snygga killar?
Ja.
Själv var jag osminkad och lite smutsig.
Det är bara att hålla tummarna.

Kläder?
Ja det hade jag på mig.
Men jag hann bara få på mig det som
låg närmast sängen.
Håret?
Hm.
Ja, det satt fast också.
I en tantknut rakt på huvudet.
Åh herregud.

Slår jag ut 56 personer nu är jag bäst.
Speciellt eftersom jag skojade till det
med min hemlösa utstyrsel.
Verkligen skoj.

Det är bara att vänta och se.

Nu är det dags för släktfika.
Anna och Noralf.
Dom såg mig sist när jag var fyra år.
Då var jag blond, söt med röd klänning.
Nu är jag...ja typ samma?

Älska Oslo.
Verkligen.

5 kommentarer

kim

30 Sep 2009 13:16

Eftersom jag kanske var lite fåordig och nu kanske undrar:



Jag har drabbats av en muskelinflammation i nacke och axel.

Blev även yr och hade en temp på 34.9.

Förlorade talet och känsel.



Lite skumt.



Jag tog mig till akuten själv mitt i natten.

Vilket är ball för jag har egentligen världens största sjukhus-skräck.

Men jag gjorde det.

Mest för att jag trodde jag skulle dö.



Doktorn trodde inte att min teori om hjärntumör

stämde.

Tur.



Nu mår jag OK.



Så typ. :)

Malin

30 Sep 2009 13:42

men gud! hoppas du mar bra nu! :O



och lycka till med jobbet! ;D

Emma

30 Sep 2009 14:01

herregud! oslo gör dig förlamad? av skräck eller kärlek?

J

30 Sep 2009 20:36

men stackars dig hjärtat!!

förresten, klart du kommer få jobbet. hejja dig!!

kollade flygbiuljett till serbien vid nyår. 2000 tur och retur, väldigt billigt faktiskt, biligaste jag hittat. t/r oslo-belgrad då...

Ricard med bara C

03 Oct 2009 15:50

Kan jag slå ut över hundratalet ansökande när jag fick mitt jobb så borde du kunna slå ut 56 sketna norrmän och kvinnor. :) Jag håller tummarna.

Kommentera

Publiceras ej