Jag tror du undrar hur jag har det?

3kommentarer


Anlände till Oslo den första september.
Jippie?

Lägenhet?
Nej.

Jens som jag ska bo med hade dagen innan
min ankomst rivit ut alla väggar och stängt av
vatten, el och värme.
Tack.

Vad gör jag?
Jo, gråter en skvätt.

Jag har gråtit klart och har hittat
mig en soffa.
Jag finns på soffan hos Bonne-Li.
Ja, hon heter så.

Bonne för hennes maniska koll
över sin facebook-bondgård
"Kim, påminn mig imorgon att jag ska skörda
min paprika. Kim, min kossa blir genomskinlig
när jag mjölkar den, varför?"
och Li för Lisette.
Så självklart.

Jag pratar nu flytande norska
och hittar överallt.

Snart är lägenheten klar
och då blir det andra bulls.

Jobb?
Ja, jävlar vad dom vill ha mig.
Det är bara att välja och vraka?

Det sämsta med mitt nya land?
I Oslo bor det över en miljard
getingar.

Nä, nu ska jag dricka Latte på
uteservering, det är det man gör här.

Sa jag att jag fått tinnitus också?
Nähä, men jag fick det igår.

Fyfan, det går bra nu och
jag saknar inte alls min mamma.


3 kommentarer

nilla

04 Sep 2009 14:20

ÄLSKAR den reklamen

Emma

05 Sep 2009 13:52

hahahahahaaa... gillar't!

mamma

06 Sep 2009 10:20

Och jag saknar inte dig heller ett jävla dugg, not:(



Kram min stora Kärlek



P.s Glöm inte bort att det finns grader även i helvetet D.s

Kommentera

Publiceras ej