Plugghästen är mitt bästa djur.

4kommentarer


Jag tog mig till studievägledaren.
Förklädd i mina låtsasglasögon.
Fantastiskt snygg...
...så det var en man som tog sig an mig.

Han var från Stockholm.
Tur, för vi förstod varandra.
Han tyckte inte heller att Avenyn var
en fantastisk plats att strosa på.

Han sa åt mig att läsa på folkhögskola i huvudstaden
med en teater och konstnärlig inriktning.
Gubben måste verkligen ha sett mina paintbilder
och youtubeklipp!

På stället var det jag och 56 invandrare.
Jag blev mottagen bäst.
Det var fult.
Bra för mig.
Men fult.

Jag fick ta hand om en liten brun bebis.
Bebisens mamma gav henne till mig.
Som tur var kom hon och tog tillbaka det.
Jag har liksom inte plats för ett barn i famnen,
nu när jag ska klättra upp för karriärs-stegen.
Då kan man ju ramla ner!

Men sen vill jag också ha ett brunt barn.
Jag vill köpa ett!
Typiskt mig och Madonna.



Jag har en ny bästa vän, Mr. Web Camera.

4 kommentarer

emma

23 Oct 2009 01:53

yeah! bruna bäbisar har bra ränta. har jag hört.

L

23 Oct 2009 12:03

Ha ha ha =) Du är grym!!

Charlie

23 Oct 2009 12:50

Typiskt studievägledaren att sno min idé. Men kom ihåg vem som sa det först: FOLKHÖGSKOLA.

e

24 Oct 2009 09:23

Folkhögskola, eller yrkeshögskola som mig. jag har så jävla roligt! Och klassen är bäst! Skönt att plugga när alla runtikring är lika motiverade som en själv. =)

Kommentera

Publiceras ej