Om man inte skulle ta och sluta röka?

4kommentarer


Idag vaknade jag i mitt sunkiga rum.
Tände en cigarett och kröp ut
till kaffebryggaren.
Tog mig vidare ut till toaletten
och kissade med öppen dörr.

Ignorerade skräpet överallt
och tände en till cigarett.

Då slog det mig.
Vad gör jag?

Panik.

Jag ser för första gången klart.
Detta är inte okej.

Panik.

Hoppade in i duschen och smetade
in ny hårfärg i håret.
Får utväxten dig att se flint ut,
ha inte utväxt?
Slängde cigarettarerna,
kokade mig en kopp te och
åt frukost.

Nu är jag på väg till mitt gym.
Det får vara nog nu.

Två paket cigaretter om dagen.
Rökt sen jag var elva år.
Jag slutar nu.

Kaffe är nu te.
Cigarett är nu träning.
Natt är nu sova .
Morgon är nu frukost.


Hej hälsa!


4 kommentarer

e

02 Nov 2009 15:31

grrrrau, jag som gillar tjejer som ser ut att ha flint... =)

Dreve G

02 Nov 2009 17:50

Lycka till. Det lär du behöva efter så lång tid, men jag tror på dig! ^^

Ricard med bara C

02 Nov 2009 21:57

Heja, Kim! :)

L

04 Nov 2009 22:31

Jag hejjar på dig gumman!! Jag har varit rökfri i hela 4 veckor och 1 dag och det börjar kännas helt OK =) Lycka till!! Pösss.

Kommentera

Publiceras ej