För ibland handlar inte allt om mig.

4kommentarer



Jag förstår att man vill veta
allt om min mormor.
Så jag ska uppfylla era drömmar
och ge henne en stund i rampljuset.

Jag går av scenen och ger
plats för Mormor Kennegård.

Jag har en otroligt tuff mormor.
En järnlady som inte backar för något.
Hon kör nattbuss mitt i centrala Stockholm
på helgerna.
Man kommer inte på hennes buss
om man inte ha färdbevis,
det spelar ingen roll om du står
och viftar med en pistol och skriker
om blod och död.
Inget kort, ingen resa!
Jag skäller på henne då,
för att jag blir orolig.
Men det skrattar hon bara bort
och tycker att jag är mesig.

När hon inte jobbar så lever hon
ett liv i sin lilla lyxvåning mitt
i fabulösa Jordbro.
Där dricker hon kanske en god öl
och kollar på Glamour.
Hon följer serien maniskt
men det är tur att det visas i repris
för efter tre sekunder snarkar mormor.

Min mormor älskar skägg.
Man får bara ligga om man
har ett fagert skägg.
Tips.

Hon hatar när man kallar henne Kärran,
som är ett smeknamn på hennes namn Kerstin.
Man får inte röra hennes frisyr,
då skriker hon och springer bort.
Du kan heller inte prata pengar
med henne, då kräks hon.

Hon är så förbannat rolig också.
Ett fantastiskt sällskap.
Så rolig att jag en gång hade med
mig henne på en internetdejt.
Succé!

Min mormor är faktiskt världens
bästa människa och hade jag
haft en miljon så hade hon fått halva.
Hon
kallar mig för Sessan.
För jag är hennes lilla prinsessa.
Det har jag alltid varit och hon
kommer alltid att vara min bästa kompis.

Jag vet att du läser detta, kära Mormis.
Jag ville mest bara säga att jag
äääälskar dig, men som alltid
har jag svårt att hålla mig kortfattad.

Puss och kram.
Jag älskar dig.



4 kommentarer

Ricard med bara C

28 Nov 2009 12:41

Jag har skägg! :)

Natalia

28 Nov 2009 12:51

en riktig järnlady :D

nattiis

28 Nov 2009 13:18

såg att du hade skrivit en kommentar på egoinas, förklara vf vargarna går utan tröja, lr aa måste.

dels för att dom är så varma, typ 42 grader, och dels för att dom gör sönder sina tröjor varje gång dom "exploderar" - alltså förvandlar sig till varulvar. och dom har inte alla pengar i v'rlden och kan inte köpa nya tröjor hela tiden:) men man kan inte gå runt utan jeans hela tiden,

Amelie

28 Nov 2009 17:50

ja, jag gillar verkligen din mormor! jag ska skriva om min mormor också en dag. kanske redan imorgon?



jag vågar påstå att modell och hora går hand i hand! jag vågar påstå att det är nästan samma sak. du säljer din kropp för en hög med pengar. och försvinner lite grann för var gång du säljs.



självklart ska vi spela sällskapsspel! men serienörden får inte vara med. det är något mellan oss kvinnor. han får sitta på en pall i ett hörn med banderoller med våra namn på. skrika: heja!

Kommentera

Publiceras ej