Nästan mördad, morgonkick och ljug.

6kommentarer

Åfy.

I morse var jag uppe med tuppen.
Behövde lite kaffe.
Liten morgonkick!

Letade upp en liten korvkiosk
som precis öppnat upp för dagen.

Över kiosken skrek en
skylt ut att här har vi minsann
bara äkta mos.

Jag var så tidig att gubben inte
hunnit gömma undan pulvret.
Pulvermoset.

Jag frågade glatt om det var
ÄKTA pulvermos.
Det var med glimten i ögat.

Den farliga korvgubben
missade helt glimten
och talade om för mig
att här får jag aldrig handla.

Haha, va?

Jag kunde dra dit pepparn växer
och mitt kaffe kunde jag leta upp
på annat håll.
Hoppsan?

Härligt morgonhumör.
Minst sagt.

Jag har fortfarande inte riktigt
förstått varför han  var påväg ut
för att slå ihjäl mig?

Jag kunde ha dött!!

Imorgon är det jag som gör
ett nytt försök!
Han ska servera mig kaffe.
Jag kommer såklart inte dricka det,
eftersom han säkert byter ut mjölken
mot råttgift.
Men jag ska ha det.

Game on...

6 kommentarer

Emma

20 May 2009 16:29

Nuru... nu fick du minsann en!

E.

20 May 2009 17:41

Tack så hemskt mycket :)

Puss.

Mollan70

20 May 2009 23:55

Oj vilken ilsken korvgubbe.

Emma

21 May 2009 18:34

nu är ju den stora frågan: hur gick det med morgonkaffet?

kim

22 May 2009 10:23

emma: jag har mitt morgonkaffe!



ägd.

Kris

30 May 2009 08:26

Blev det nån rond två undrar vän av ordning? Jättekul att du lekte Janne Josefsson. Klart han blev vrång när han basunerat ut för världen att han endast griljerar ihop och saluför den äkta varianten av mos och du sen helt sonika kommer och drar ner hans gabardinbyxor! Vad är det med Gbg och äkta mos btw? Haft kul åt det när jag varit i Gbg. Retat mina infödingvänner för detta fenomen. Ingen annan stad i världen har detta förhållande till krossad potatis. Weirdamundo

Kommentera

Publiceras ej