Överaskningsmord, rädd och rädd.

0kommentarer

Som jag sa.
Ser jag läskigt på tv blir jag mer rädd.
Jag såg om mördade flickor.
Dumt.

Runt 23:30 var den slut och jag gjorde
en liten extra koll för att se så att huset
inte invaderats av våldtäktmän och mördare.
Då!
Då hör jag hur det låter utanför huset.
Någon smyger runt i buskarna.
Mitt hjärta stannar.
Jag hinner inte till knivlådan.
Nu börjar det närma sig ytterdörran.
Hjälp.

Jag smyger.
Tyst och försiktigt.
Då flyger dörren upp.
Jag dör.

Men återuppstår fort.
Det var en liten mamma och en liten syster.
Dom kom på besök.
Jag var inte glad att se dom förrens efter
trettio minuter när pulsen lugnat ner sig.
Man får inte skrämmas så.
Man kan säga att det var tur att
jag inte hann till knivlådan.

Vi drack saft och kollade
på en film.
En film för barn.
En sån när djuren kan tala
och allt är lyckligt.

"-Kim, nästa gång dörren flyger upp så är det inte vi,
tänk på det..." säger en nioårig lillasyster och ser
nöjd ut och åker hem.

Åfy.


Kommentera

Publiceras ej