Minne, minnet och minnetar.

4kommentarer

Rolig reaktion på förra inlägget.

Som om man inte skulle minnas
från att man var barn?
Vilka dumheter.
Jag minns saker som hänt både
innan och efter prutthändelsen.
Man gör det.
Man ska göra det.
Sen att jag skulle hitta på att jag fisit
sista dagen på dagiset?
Haha, komlimang för bra fantasi.
Men värre med ljuget.

Tur att detta är en 100% ärlig blogg.
Ärligt är härligt som man brukar säga?


Sen kanske mitt minne är extremt.
Allt samlas i hjärnbanken.

På både gott och ont.

Efter sommarlovet mötte jag
mina dagiskamrater igen,
fast nu vid skolbänken.
Alla kom ihåg prutten.
Man kommer ihåg sin första skoldag?
Jag gör.

Mamma sa högt och tydligt att jag var så
nervös.
"-Hon är så nervös, har varit på toan hela morgonen!"

Okej, jag hade månaderna innan släppt en brakis
i en samlingsring rakt på mina kamrater.
Då ska man tala om att jag varit på toaletten hela
morgonen och bajsat.
Nu var det så...

...att jag var inte nervös.
Jag försökte få till den perfekta sneluggen.
Luggen som skulle ha det där lilla extra.
Sne som en banan.

Man var tjusig då.
DÄRFÖR var jag på toaletten.

Trots allt detta gick min skolgång superb.
Jag kan skolan.
Jag är bra med kamrater och var proffs på
roliga timmen.
Proven klarade jag galant och jag sprang
fortast på planen.

Åh vilken tur.
Det kunde nästan gått hur som helst.

Men är man Kim så är man.
Kim med minnet dårå.

Tjenixen.


en bild.

4 kommentarer

Emma

27 Mar 2009 18:09

haha, jag har också ett pruttminne! samling, i ettan tror jag. Var super-prutt nödig. Men ville inte fisa i samlingen, så jag höll mig. Fröken ställde nån fråga och jag ville alltid vara så duktig så jag höll upp handen för att svara. Fröken säger: Emma, du får svara...

Emma... hon tar ett djupt andetag, vet att det kommer gå vägen det här... och hostar till... OCH SLÄPPER EN PRUTT SAMTIDIGT!! oh nej. denna fasa. alla barn skrattar och pekar på emma, emma skäms och fröken tror emma gjorde det med flit för att vara pajas. Så emma fick sitta i korridoren och skämmas resten av samlingen. Emma grät och skvallrade till rektorn att fröken varit dum. Emma minns inte mer sen.

Filip

27 Mar 2009 19:25

Det krävs ett geni för att vara lögnare, men att tala sanning kan vem som helst göra.



Tråkigt att du trasslat in dig i lögnträsket. Är själv nykter alkoholist så jag vet hur mkt stress det innebär.



Om du behöver prata så använd munnen!

Eddie Väder

27 Mar 2009 23:37

Lätt kommer man ihåg saker långt tillbaka, amygdala samlar all sån info som vi sedan kallar det undermedvetna.



Jag kom ihåg när jag skulle bli en abort försent och när de skrapat ut mig så fick jag ligga i en liten plastpåse medan mamma skulle bestämma sig.



Nu skulle hon plötsligen ha mig igen, sedan velade hon tillbaka, så höll det på en stund och jag höll på att bli galen i påsen, luften var nästan slut.



Tillslut bestämde hon sig för att behålla mig och adoptera bort mig till ett par i Sälen, där jag i tio år blev våldtagen av min styvbror Arne 42 år och bodde fortfarande hemma, han sov i samma säng som mamma, pappa dog ju, ramlade ned i sågen.



Men jag klagar inte, förutom när jag bajsar.

Bibbi

29 Mar 2009 15:23

Vilken fin bild! Kram Bibbi

Kommentera

Publiceras ej