Frukost, svartklubb och smärta.

12kommentarer


Tandvärk.
Omg, aj.

Men smärta är bara svaghet som lämnar kroppen,
så tjarrå svagis, välkommen hulken?

Jag har haft frukostsällskap.
Klockan 10:00 ringde det på.
Då var det meningen att jag skulle stå i givakt
i ett nystädat hem.
Det blev inte så.
Jag sov lite.

Men på fem röda fanns det mat på bordet
och jag satt upp.
Min frukostgäst var trevlig som alltid
och jag gjorde mitt bästa.
Efter en kvart var även jag en glad prick.

På gården skreks det om fittor och
svartklubben var öppnad.
Vi tyckte det var spännande och
stod kvar lite extra.
Sen askade jag på en farbrors huvud
och vi fick fly in.
Puh.

Jag fick ny anställning.
Man fick bara med utbildning.
Men med mig så gjorde dom undantag
för att jag är duktig tjej!
Hurra.

Jag vill erkänna.
Jag gillar min blogg.
Jag gillar att du gillar min blogg.
Jag blir glad då.

Det jag inte gillar är gnäll.
Folk bara gnäller och gnäller.
Var glad för det du har och
ändra på det du känner dig missnöjd med.
Gnällspik.
Det är något obeskrivligt futtigt över
andras olyckor ibland.

Dags att packa ihop sig.
Plikten kallar.

Tjenix.



aj.

12 kommentarer

Emma

10 Mar 2009 14:37

att gnälla för gnällandets skull känns bara som en patetiskt tråkig hobby. som man inte kunde göra bättre ifrån sig liksom. ja gnällde förut över allt. men sen började jag göra något åt det. å då var det ingen idé å gnälla längre. tänk om alla kunde bli lika smarta som mig och dig?

Magnus

10 Mar 2009 16:05

Jag håller med att gnället är jobbigt att lyssna på och även hålla på med.



Det är oftast människors väg att söka bekräftelse och gemenskap.



När man känner trygghet i att det man gör gillar man och är okej, behöver man inte gnälla på den andra sidan, de får ju göra som de vill, sålänge vi inte skadar varandra totalt.



Jag har varit på svartklubb två gånger i Gbg när jag bodde där.....en gång satt jag och talade med en tjej och somnade mitt i meningen, kl var ju mycket......och vaknade en stund senare och bara fortsatte tala, men då var hon sur, jag förstod inte varför, när en vän sade att jag sovit i en kvart.



Kommer nog inte skrika jävla as till dig, utan mest kul att skriva det.



Hur gick det med Johannes? Sov han över? Vem fick ha elefanten?



Kram

Magnus

10 Mar 2009 16:12

Nu är det

upp till dans.



Hålla med dansen

med kaffekoppar i hand.



Håller om varandra

och spinner runt

i evig talboxupprepning.



Sådana är dem!



Vilka idioter!



Det var bättre förr!



Liten fågel

släpper en atombomb.



Jag håller inte med er!



Tystnaden innan chockvågen.



Nu har liten fågel

förgiftat stämningen

i dansen för lång tid framåt.



Saneringen och utfrysningen

måste genast börja.



Så att efter en tid

det går att på nytt

börja bjuda upp igen.



Till:



Hålla med dansen.

Magnus

10 Mar 2009 16:14

Det var en av mina dikter jag skrev förra året.



Jag sitter med diktarhatt på parkbänk, med fåglarna på axlarna, en pava vin i handen, diktar inför de tvånande flickorna.



Eller är det mest att jag diktar hemma i kalsingar med bromsspår i.

LiliPili

10 Mar 2009 16:39

Är det bara jag som tycker Magnus är lite läskig?

kim

10 Mar 2009 17:03

Emma: Jag vill inte att alla ska vara lika smarta.

Jag gillar att vara elit. :D



LiliPili: Du är inte den enda som undrat. :D



Magnus: Fin dikt. Jag tycker du ska tvätta dina kalsipper.



Johannes: Lilla vän! Jag hånglar gärna med din Pappa. Du sover då. Jag har läst godnattsaga.



Alla: Hej hej!

Magnus

10 Mar 2009 19:13

Vad synd att du blir rädd för mina skämt LiliPili.



Det kallas ironi, att få skämta och driva med det man inte bör skämta om, att även göra det med sin egen personlighet.



Du känner inte mig, kanske är jag inte så läskig som du tror..........eller.....



Buuuuuu!!!!



Jag är inte bara läskig, jag är helt jävla insane.



Kram på dig

Magnus

10 Mar 2009 19:17

Men tycker även du samma Kim så naturligtvis skall jag tagga ned skämtandet på din sida.



Magnus

10 Mar 2009 20:27

Jag insåg att jag hade gett en läskig och konstig bild av mig sjäv, så jag vill limma ihop det förstörda med några fina och helt normala videos.



Med glädje och kärlek i, ingen hemsk ironi.



http://www.youtube.com/watch?v=POv-3yIPSWc



http://www.youtube.com/watch?v=rsXJcIODLtQ



http://www.youtube.com/watch?v=5J7zSjvvmns



http://www.youtube.com/watch?v=faLezCswnx8



Kramisar



Magnus

10 Mar 2009 20:58

Förlåt förlåt.........för den sista med Blackmetal killen.......kunde inte låta bli.



Vill genast göra allt bra igen och bjuder er på picknick.



5EE" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=nfmM59S5EE



Skönt, nu blir ingen rädd i alla fall och tycker jag är läskig, för jag är helt normal...Va...nej...det är Magnus tur att skriva....sluta nu Göran.....du får stanna i huvudet nu.....Va.....Volgam......en talar i taget i mitt huvud....tack.



Jo, var var jag.....hoppas allt är återställt nu.



Kramisar



Magnus....Göran....Leif....Bengt....

Magnus

10 Mar 2009 21:18

5EE" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=nfmM59S5EE



Ingen aning varför URL blev fel ovan.



Det här är Picknick videon



Monty Python - Salad Days (HD and subtitled)



Nu skall jag inte skriva mer ikväll, jag har lovat psykologen att endast Stalka tre människor nu, innan jobbade jag för hårt och följde hela 13 människor.

kim

10 Mar 2009 23:22

Magnus: Nej, jag blir inte rädd.

Jag har fler stalkers och har lärt mig hantera detta. Det finns både polis och att fly landet.



Btw, jag kände också Biffen lite ett tag.

Då jag låg med Hardcore Superstar.

Ligga, legat,lågt!



Tack för videos, himla skoj ohoj!

Kommentera

Publiceras ej