Sol, nattbuss och tokig mormor.

5kommentarer


Jag jobbade natt hela midsommarhelgen.
Mormor också.

Jag i Göteborg.
Mormor i Stockholm.

Vi ringde varandra när tröttheten höll på att
ta över hela systemet.

Hade jag somnat hade det inte varit
lika stor katastrof som om kära mormor somnat.
Hon kör nattbuss.
Hon körde runt på Sergels Torg och
plockade upp fulla och odrägliga människor.
Duktig.

Fast inte lika bra när hon ska säga emot
bråkiga gäng med kniv som vill åka gratis?
Låt dom åka, mormor!
Men nej nej nej.
Aldrig i livet.
Ingen biljett, ingen åktur.

Tidigt på lördagsmorgonen hör jag:
"Jag seeer iiinget!!"
Mormor hade solen i ögonen.
Jag skriker tillbaka:
"Solglasögon, mormor! Solglasögoooon!!"

Fast dom var i väskan.
Hon hann inte få upp dom.
Helt plötsligt fick hon 30 sekunders rast.
Vad ska jag göra? undrade mormor.
Eh.
Ta upp solglasögonen?
Nä, nu hann hon inte.

Men trots sol i ögonen och knivar viftandes
så kom hon hem säkert.
Jag hade henne i örat ända tills
hon låste sin ytterdörr.

Mormor är säker nu.
Lilla tuffa mormor.




5 kommentarer

Debbie

23 Jun 2009 17:18

HAA HA HA :) Fy fan vilken ball mormorika!!

Tesstamente

23 Jun 2009 20:59

Ahaa, nu vet jag var du har fått dina gener från! Tuff och tuffare- det är ni!



Jag tycker det att det är en ypperlig idé att du underhåller mina läsare tills det att jag kommer tillbaka.. ca 100 år.. jag är den moderna Törnrosa, serru;-)



Kram på dig, sköna Kim, du är verkligen one-of-a-kind.. sluta aldrig vara du!! Lova!

Pernilla

23 Jun 2009 22:29

Hahaahaaa... Kulig blogg det här!

Nattinatti :)

Emma

23 Jun 2009 23:39

ojoj! vilken krutmormor! min farmor var tydligen också såndära tuffing... hon jagade tydligen upp en rånare i en björk och satt sen nedanför och väntade på att polisen skulle komma och lösa av henne så hon fick gå hem och mata katten... dom är roliga dom där som födde våra föräldrar... =)

Malin

03 Aug 2009 16:05

Hahahah nä med faster/moromr sätter man sig inte på! Kramar

Kommentera

Publiceras ej