Bebismamma, hamburgare och gnäll.

7kommentarer


Eftersom jag en dag tog en titt i spegeln
och fick se något som mer liknade en
elefant än en vacker tjej,
så började jag träna.

Med träning så ingår även hälsosam mat.
Alla vet det.

Jag fick lite ledig tid och frågade mamma
snällt om hon ville följa med och äta middag på stan.
Hon ville gärna det.
Jag föreslog sallad och det lät tydligen bra...då.

Vi möttes upp.
Båda hungriga och jag tog mor direkt till
det härliga matstället där man får göra sin egna sallad.
Då börjas det.
Jag hör hur hon beställer likt en fjortonårig missnöjd tjej.
-Men släng på lite majs då! skäller mamma.
Stackars tjej i kassan.

Jag försöker ignorera och hoppas att hon snart ska
bli fyrtiofyra igen.
Vi sätter oss i solen och ska precis börja äta.

-
ÅFYY, vad äckligt...jag kräks nu! vrålar fjortisen.

-
Snälla mamma, kan du sänka rösten?

-
Tyst på dej, jag är så nära att slänga salladen i huvudet på dig!!!

-
Du är nära att...vadå? säger jag med sträng röst.

Helt plötsligt så ställer hon sig upp upproriskt
och springer iväg in mot centralen.

Skönt.
Jag sitter kvar och avnjuter min härliga grekiska sallad.

Hon kommer tillbaka.
Hon har varit på Burger King.
För att verkligen visa vad hon tyckte
om att äta nyttigt så slaffsar hon i sig
hamburgaren på två röda.
Hon äter som ett djur.

Efteråt mår vi båda illa.
Av olika orsaker såklart.
Jag på grund av grisen,
hon på grund av att hon är en gris.


Dagen slutade med en god kaffe latte
på en mysig uteservering.
Nästan helt utan gnäll.
Nästan.

Tummen upp för familjestunder!


Bebis.

7 kommentarer

Maria

05 Jul 2009 15:23

Hej. Jag tänkte lämna ett litet avtryck när jag ändå var inne en sväng på din blogg :)

The bitch her self: Frida

06 Jul 2009 15:23

HaHaHaHaHaHa HoHoHoHoHoHo HiHiHiHiHiHi HeHeHeHeHeHe

Fyyy faaan va sköna ni é!!!!

LOVE U!

josefin

06 Jul 2009 22:53

hahaha rolig mamma och ännu roligae dotter.

josefin

06 Jul 2009 23:26

kim: det är för att du aldrig kommer och hälsar på! då går det så.

i helgen är det grebbestadskarnevalen. ett alltid lika trevligt ståhej. kom? vi kan ha de jätteskoj på lördag, sova i min bil? oj va roligt! komsi komsi.

Emma

07 Jul 2009 03:16

min mami blir också bebis när hon e hungri. varför blir dom så när man flyttat hemifrån? måste vara något som går... de blir ju så tossiga nuförtiden.

Little

07 Jul 2009 12:47

haha:) rolig blogg!

Ha-ha-ha

08 Jul 2009 13:44

d der hørs ut som Maria ja.

Jag tycker jag ser hon foran mig, trassig och sur.

Men jattegullig :-)

Kommentera

Publiceras ej